Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Magyarországon a földgázból készült kénmentes gázolaj
Utolsó frissítés:
Szerző:hvg.hu
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A mától kapható új Shell V-Power Diesel a magyar piacon egyedülálló szintetikus GTL (gas-to-liquid) komponenst tartalmaz, mely még több erőt biztosít hosszú távon. Ezzel az üzemanyaggal nyerték meg a Le Mans-i viadalt az Audi R10 pilótái idén júniusban.
Európában 2006-ban – az autóipar történetében először – várhatóan az összes eladott gépjármű több mint fele dízelüzemű lesz. A dízelmotor-technológiában bekövetkezett jelentős fejlődést a dízel üzemanyagok minőségének fejlődése is követte. A Shell által két évvel ezelőtt a magyar piacra bevezetett V-Power Diesel gázolaj megújul, és Magyarországon egyedülálló módon szintetikus GTL-komponenst tartalmaz. A GTL (gas-to-liquid) előállítása során földgázból folyékony szénhidrogéneket (például üzemanyagokat és olajokat) hoznak létre vegyi úton a Shell malajziai üzemében. Mivel a GTL-komponenst földgázból szintetizálják, így gyakorlatilag nulla a kéntartalma ugyanakkor kimondottan magas a cetánszáma, mely hatékonyabb égést biztosít, mint a hagyományos dízel, és egyben tisztítja, illetve védi az üzemanyag-befecskendező rendszert. Az új Shell V-Power Diesel gázolaj Magyarországon 160 töltőállomáson, Európában pedig több mint 4000 Shell töltőállomáson kapható.
Az autóversenyzés világában új időszámítás kezdődött idén június 18-án, amikor a szintetikus GTL-komponenst tartalmazó Shell V-Power Diesel versenyüzemanyaggal hajtott Audi R10 TDI megnyerte a 24 órás Le Mans-i autóversenyt. Frank Biela, Emanuelle Pirro és Marco Werner pilóták négykörös előnnyel értek célba és így beírták nevüket a motorsport történelemkönyvébe: eddig csak ők voltak képesek dízel autóval megnyerni az autóversenyzés egyik legkeményebb megmérettetését.