© Peugeot |
A szervizcsapat elemezte a fedélzeti számítógépek adatait és szoftvereit, azonban a motor karakterisztikájával és beállításaival kapcsolatban mindent rendben találtak. Ezt követően szakértők az autó motorját megvizsgálták és semmilyen mechanikai problémát nem találtak, ami a motor meghibásodásához vezetett volna. Emiatt arra a következtetésre jutottak, hogy a meghibásodás az üzemanyag minőségére vezethető vissza, ezért a csapat mintát vett a gépjármű üzemanyag tartályából és a tankoláshoz használt hordóból. A Peugeot Sport megbízására készült vizsgálat szerint ez utóbbiban talált üzemanyag minősége megfelelő volt. Ezzel szemben a 307 WRC üzemanyag tartályából származó mintában 30 százaléknyi gázolajat találtak. Ebből az következik, hogy az autó üzemanyagtartályába valaki 12 liter gázolajat töltött. A számítógép adatainak tanúsága alapján az autóban 11 liter üzemanyag volt amikor péntek este beállt a parc fermébe és 23 liter lett amikor másnap reggel kiállt onnan. Az első tankoló zónából 43 liter üzemanyaggal indult az első gyorsasági szakaszra ifj. Tóth János.
© Peugeot |
Ez a magyarázata annak, hogy a motor meghibásodása nem közvetlenül a reggeli rajt után következett be, hanem a tank légtelenítő csonkján keresztül folyamatosan szivároghatott át a gázolaj a tankba. A Peugeot Hungária és a csapat minden támogatója értetlenül áll a helyzet előtt és az ügyben vizsgálatot kér.