Lewis Hamilton a hőségben is verhetetlen
Utolsó frissítés:
A szombati időmérő edzés izgalmak tekintetében magasra tette a lécet, így csak reménykedni lehetett abban, hogy a várhatóan száraz versenyen is lesznek lebilincselő jelenetek, de erre egészen az utolsó körökig kellett várni. Lewis Hamilton indult a pole-ról, de Sebastian Vettelnek lett volna nagy szüksége a győzelemre, hogy elfelejtse, mekkorát hibázott egy héttel ezelőtt Hockenheimben. Egy elhibázott kerékcsere miatt esélye sem volt beleszólni az első hely sorsába. Lewis Hamilton hatodszor nyert a Hungaroringen, ezzel abszolút csúcstartó a magyar pályán. Ez volt az idei Magyar Nagydíj.
Most érkezett
Christian Horner nagyon dühös
A Renault megint cserben hagyta az egyik pilótáját. „Sok milliót kifizetünk egy első osztályú termékért, amely nem az, remélem, Cyrilnek lesz később néhány jó kifogása” – mondta. Legalább finoman fogalmazott, Verstappen rádióüzenetét ugyanis nem győzték kisípolni a hangtechnikusok.
Percről percre
Az első tíz sorrendje
Csak az élen nincs változás:
Hamilton szárnyal
A negyedik körre már 2,8 másodperces előnyt épített fel a második Bottasszal szemben. A Red Bullnak közben fel kellett szólítania Max Verstappent, hogy parkolja le az autót a pálya szélén, mivel a Renault-motor feladta. A holland kiadós káromkodások közepette meg is tette.
Ricciardo mentheti meg a Red Bull napját, már a 13. helyért harcol Stoffel Vandoorne-nal.
A Red Bullnál sírhatnak és nevethetnek is
Max Verstappen a hetedikről az ötödik helyre jött fel, Daniel Ricciardo viszont visszaesett a 12-ikről a 16-ikra. Az ok: marcus Ericssonnal koccant az első körben.
Hamilton álomszerű rajtot vett
Pedig a Ferrariknak most kellett volna beleadni mindent. Hamiltont Bottas, majd Vettel és Raikkönen követi. Az első kör kiesője a sauberes Charles Leclerc.
Elindult a felvezető kör
Az első három autón ultralágy gumi van, Vettel lágy gumikon fog rajtolni. Közben Lance Stroll is rajtra kész a bokszutcában.
Óriási a hőség
A levegő 33 Celsius-fokos, a pálya 57. Christian Horner Red Bull-főnök nem véletlenül nevezte extrémnek az időjárási körülményeket.
A Pirelli szerint a 70 körös Magyar Nagydíjat egy kerékcserével lehet a leggyorsabban abszolválni. Az első 22 körre ultralágy, majd a verseny végéig közepes gumikat javasolnak. Hasonlóan célra vezető stratégia lehet lágy gumikon megtenni az első 27 kört, majd közepesre váltani a végéig.
Működhet persze a két kerékcsere is, a Pirelli ehhez ultralágy gumikat javasol kétszer 16 körre, majd lágyakat a verseny végéig.
A Fiat-vezérre emlékeznek
A rajt előtt egy perc csenddel emlékezik meg a mezőny a múlt héten elhunyt Sergio Marchionnéről. A ferrarisok egész hétvégén fekete karszalagot viseltek, a Ferrari-zászlót pedig félárbocra eresztették a csapat motorhome-ján.
A szombati esőnek a vasárnapi futamra is lehet hatása
Ha az időmérő alatt nem csapott volna le vihar a pályára, szinte biztos, hogy a Ferrarik rajtoltak volna az élről, és nagy eséllyel meglehetősen unalmasan alakult volna a Magyar Nagydíj. Sebastian Vettelnek viszont kockáztatnia kell, mert nem elégedhet meg a negyedik hellyel. Szóval számíthatunk arra, hogy VERSENY lesz.