A cserélhető rendszám két részből áll: a cserélhető rendszámból, illetve mindkét autóra felragasztott matricából, amelyet nem szabad leszedi. A forgalomban részt vevő járművön mindkettőnek rajta kell lennie. Ez olcsóbbá teszi két autó fenttartását. Szakemberek szerint ez a megoldás környezetvédelmi szempontból is előnyös. Hiszen így talán az emberek majd vesznek egy elekromos, vagy egy hibrid autót, amit mondjuk, mindennap használnak, és a nagyobb, környezetszennyezőbb autójukat csak akkor veszik elő, ha például hosszabb útra indulnak, vagy többen utaznak.
Előny továbbá, hogy a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás is olcsóbb ezzel a cserélhető rendszámmal. A biztosítótársaságokat sikerült ugyanis meggyőzni arról, hogy ezzel a rendszámmal ugyanannyit közlekednek az emberek, mintha egy autójuk lenne, hiszen az egyiket, vagy a másikat használják, egyszerre soha sem. Ezért már sok biztosítótársaság kedvező szerződési feltételekkel várja a cserélhető rendszámot választókat. A pénzügyminisztert még nem tudták meggyőzni, így egyelőre mindkét autó után kell gépjárműadót fizetni.
A német autóklub közzétette azt, milyen autóknál lehet használni a cserélhető – rendszámot:
M1: azok a személyautók, amelyek maximum 8 személy szállítanak, és össztömegük nem haladja meg a 3,5 tonnát.
L – motorkerékpár, kisteljesítményű autó, velorex, négykerekű könnyű – vagy teherjárművek, amelyek össztömege max. 0,4 tonna
O1: utánfutó, amelynek a tömege 0,75 tonna