Rémálom a tolatás

Rémálom a tolatás

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A Royal Automobile Club of Victoria (RACV) egy nemrég publikált tanulmányában megrótta az autógyártókat, mivel azok...

Képünk illusztráció
©

A Royal Automobile Club of Victoria (RACV) egy nemrég publikált tanulmányában megrótta az autógyártókat, mivel azok nem szerelnek tolatókamerát a legnépszerűbb modelljeikbe.

Az ausztrál szervezet minden évben készít egy összeállítást, amelyben öt fokozatú skálán értékelik, hogy a különböző típusokból tolatás közben mennyire érzékelhető a jármű mögötti terület. Számos kelendő modell belépő szintű változata nulla ponttal végzett az idei felmérésben, mivel semmilyen tolatásban segédkező berendezést (tolatókamerát vagy tolatóradart) nem építettek beléjük. A Ford Falcon, a Holden/Chevrolet Cruze szedán, a négyajtós Toyota Corolla, illetve a RAV4, valamint a Mazda 3-as mind-mind a lista végére kerültek, mivel hátramenetben nagyon nehéz tájékozódni bennük.

Michael Case, a RACV műszaki igazgatója szerint a manapság elterjedt szabadidő-autók vezetőüléséből általában nehéz belátni a járművek mögötti területet, de nem csak ezeknél tapasztalható terjedelmes holttér. "Minden jármű esetében van némi holttér, ami  megakadályozhatja a vezetőt abban, hogy időben észrevegyen egy embert vagy valamilyen nagyobb tárgyat" - mondja Case.

A megvizsgált 243 jármű közül minden ötödikben volt tolatókamera, 22 százalékukban pedig tolatóradar - ez 15 százalékos növekedés a tavalyi adatokhoz képest. A szabadidő-autók még mindig a lista sereghajtóinak számítanak: 56 SUV-ból 23 kapott egyes vagy a legrosszabb, nullás minősítést. Mindössze 13 ért el ötcsillagos eredményt, ezek mindegyike fel volt szerelve tolatókamerával. Ezen adatok birtokában a RACV rendszeresen felhívást intéz az autógyártók felé, hogy lássák el tolatásban segédkező eszközökkel az olcsóbb modelljeiket is.

Dr. Stuart Newstead, a Monash Egyetem Baleseti Kutató Központjának munkatársa egyetért ezekkel a szorgalmazó felhívásokkal, de az emberi odafigyelést is fontosnak tartja: "Az éberséget semmi sem helyettesíti. A tolatókamera hasznos dolog, de a vezetők nem támaszkodhatnak kizárólag ezekre az eszközökre. A leglényegesebb, hogy tisztában legyünk vele, hol tartózkodik a gyerek, mielőtt elindulunk az autóval" - tette hozzá.

Hozzászólások