Skoda Superb teszt: összefut a miniszterek szájában a nyál

Skoda Superb teszt: összefut a miniszterek szájában a nyál

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
automenedzser.hu

A Skoda Superb lehet fapados és lehet elegáns, egy nem lehet: kicsi.

Sok fotó a galériában. Kattintson a képre!
©

A Skoda Superb lehet fapados és lehet elegáns, egy nem lehet: kicsi. Bár az autó szélességét érhetné kritika, csak a luxus osztályból lefele nézve lehet panaszkodni a szűkösségére (nyolc centivel lesz szélesebb az utód), az átlag autósnak hatalmas kocsi a legnagyobb Skoda. Hát még a kombi - ennél nagyobbat botorság választani, amit ez nem nyel be és el, az nem személyautóba való. Igaz ez az emberekre is.

A Superb Elegance felszereltsége minden igényt kielégít, pazar mind céges, mind pedig magánfelhasználás szempontjából. Ezért van nehéz helyzetben, aki többet akar. A Skoda lehetőséget ad arra, hogy fényűző palotát varázsoljunk a Superbből, akár valódi sofőrős limuzinná, vagy kombivá léptethetjük elő. A magyar miniszterek és államtitkárok cégautóinál szerényebben fogott a toll, a hátsó ülésfűtést is ajándékba adta az importőr, a kocsik többsége alig jobban felszerelt a belépő modellnél. Nem úgy a Laurin & Klement változat, amely extravagánsan kényezteti utasait és vezetőjét.

Az autó a leggazdagabb felszereltségű Elegance kivitelen alapul, kiegészítve további optikai és kényelmi felszerelésekkel, így kölcsönözve egyedi megjelenést és stílust a Skoda zászlóshajójának. A 18 hüvelykes, kizárólag a Superb Laurin & Klement modellhez választható Sirius könnyűfém keréktárcsák, és az első sárvédő L&K plakettje már első ránézésre megkülönböztetik ezt a különleges modellt.

Az ajtót kinyitva megláthatjuk az új küszöbdíszeket, majd szemügyre vehetjük az egyedi belső elemeit: az elektromosan állítható, L&K jelzéssel díszített bőrüléseket, a kivehető szőnyegbetéteket, a műszerfal zongoralakk-hatású dekorcsíkját. A kényelmes utazást szolgálja a sötétített hátsó oldalablak, az akár tíz hangszórón megszólaló rádió (tesztautónkban felárér csúcs hifi és csúcs navigáció lapult meg) rádió, valamint az automatikusan elsötétedő külső és belső tükrök. A hátsó mellett első parkolóradar segít a manőverezésben.

További opcionális kiegészítők állnak rendelkezésre, ha tovább dobáljuk a százezreket: szellőztethető bőrülések, navigáció TV tunerrel, intelligens kulcs nélküli rendszer.

A Laurin & Klement csomag a Superb és Superb Combi modellekhez egyaránt elérhető. A motorválaszték háromtagú, két benzines és egy turbódízel motort foglal magába. Ára limuzin modellhez 847 090 forint (hátsó lámpája LED-es), kombi esetén 801 370 forint. A Columbus navigáció felára 440 ezer, a dupla panorámatetőé 345 ezer forint, a 10 hangszórós hangrendszerért további 130 ezer forintot kérnek. Tesztautónk ára így 12 millió forint fölé hízott, ami pont a duplája a flottabeszerzéssel kialkudott miniszteri autók árának.

A tesztelt változat barna bőrkárpitja nem lopta be magát a szívembe, az autó sötét belsejét jobban feldobná a bézs enteriőr. A felnik tetszettek, de hogy őszinte legyek, ha pénzt kellene adni a csomagért, akkor inkább kihagynám. Persze ingyen, az importőr vagy a kereskedő ajándékaként köszönettel elfogadnám.

A csúcs Superbet autópályán hajtottuk, 1300 kilométeren át volt a társunk, hárman, négyen, de még öten is utaztunk vele. Panasz akkor sem volt, rá, igaz a sörszállítás nem megoldott: indulás előtt ajánlott benyelni a megkezdett korsót vagy poharat. Az útra hatodikként bevett nyírségi calvados a csomagtartó egyik oldalsó rekeszében várta sorsa beteljesülését. Mivel hokivébén voltunk, nem szenvedett sokáig. Ahogy a Superb sem az autópályán, a 170 lovas dízelmotor DSG dupla kuplungos váltóval társítva parádésan uralta a belső sávot, amikor nagyon kellett haladni, a 200-as tempótól sem riadt vissza (160 kilométer/óránál 3500-at, 200-nál 4500-at forog a főtengely percenként). Az erőltetett menet és az átlagos 100 kilométer/órás sebesség mellett az 1300 kilométeres tesztúton 6,8 liter gázolajat égetett el a cseh óriás 100 kilométerenként. Futóműve kiválóan szolgálta a dinamikus haladást, nagy sebességnél is szépen tapadt a kanyarokban, csomagtartója mindent bekapott, mint a magyar kapus az osztrák meccs utolsó harmadában.

Biró Csongor

Műszaki adatok

Skoda Superb Combi 2,0 CR TDI DSG Laurin & Klement

MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1968
Környezetvédelmi besorolás Euro 5
Max. teljesítmény lóerő

170 lóerő 4200-as fordulaton

Max. nyomaték: Nm

350 Nm 1750-2500-as fordulaton

MÉRETEK
Tengelytáv (mm)

2758

Hosszúság/szélesség/magasság (mm)

4838 / 1817 / 1510

Csomagtér

633-1865 liter

Saját tömeg (kg) 1594
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 218
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 8,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 7,5
Országúti 5,2
Vegyes 6,1
Tesztfogyasztás 6,7
CO2 kibocsátás (g/km) 159
ÁRA 11,1 millió forinttól
Hozzászólások