Teszt: Nissan Leaf Budapesten

Teszt: Nissan Leaf Budapesten

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Végre Budapest is megismerkedhet a Nissan 100 százalékban elektromos autójával (mi először Berlinben vezettük), a...

További képek a galériában. Kattintson a képre!

Végre Budapest is megismerkedhet a Nissan 100 százalékban elektromos autójával (mi először Berlinben vezettük), a Leaffel, amely idén elnyerte a világ- és európai év autója díjat. A bemutatkozó roadshow-n kiderült, amit már korábban is tudtunk: a Leafet az európai gyártás meglezdése után 2013-ban bevezetik Magyarországon is. Ára támogatásoktól mentesen 35 ezer euró lesz, az importőr első évben 100 eladására számít, mint mondták: jelenleg a kereslet határozza meg a piacot.

A japán és észak-amerikai vevők már tavaly decemberben átvehették autóikat, idén az első negyedévében csatlakozhattak hozzájuk a portugál, az ír, a holland és a nagy-britanniai megrendelők. Kisméretű, rendkívül jó hatásfokú lítium-ion akkumulátoraival és erős villanymotorjával a Nissan Leaf 175 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel, míg gyorstöltővel az akkumulátor 30 perc alatt 80 százalékig feltölthető. Az azonnali intenzív gyorsuláshoz 140 kilométer/órát meghaladó maximális sebesség társul.

A Nissan Leafet Japánban, az USA-ban és az Egyesült Királyságban fogják gyártani, a korszerű lítium-ion akkumulátorokat pedig Portugáliában és Franciaországban, valamint Japánban, az USA-ban és az Egyesült Királyságban állítják elő. A Renault-Nissan Szövetség az elektromos autók és a azokat meghajtó akkumulátorok legnagyobb gyártója lesz a világon, az éves kapacitást néhány éven belül 500 ezerre növelik.

Utasként is kipróbáltuk a Leafet, lenyűgöző a csend, ami körbevesz, a plüss ülések kényelmesek, a nagy kijelzőn hátul ülve is nyomon követhetjük az akkumulátor töltöttségét, a megtehető kilométerek számát, a navigáción pedig látjuk, hogy hatótávja révén hová juthatunk el az aktuális töltéssel. Bár a hátsó ülések osztottan dönthetők, ennek ma még sok értelme nincs, mivel az ülés mögötti kiemelkedés akkumulátor tartozékot rejt. Ez az akadály a 2013-as modelleknél eltűnik, azok már sík csomagtartó padlóval érkeznek.
B. Cs.

Hozzászólások