Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#MAV

hvg.hu Vállalkozás

Elege lett az osztrák vasútnak: hétfőtől csaknem egy hónapra levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról

Nem jár majd a Railjet Budapest és München között, Bécsig lehet vonatozni, ott át kell majd szállni. De a győri vonal felújítása és az így kieső járatok miatt borítékolható, hogy a Railjetek tömve lesznek. Vitézy Dávid szerint az osztrák vasút többször is figyelmeztette a MÁV-ot, hogy nem lesz jó vége a késéseknek a nemzetközi vonalon. A MÁV szerint az osztrák vasúttársaság egyoldalúan lépett.

Lengyel Tibor Itthon

Akkora a mozdonyhiány a MÁV-nál, hogy már használt járműveket bérelnek, nem is akárhonnan

Egyelőre 15 darab használt mozdony bérléséről ír alá szerződést a MÁV. Ez gyors, de csak apró válasz az égető járműhiányra, amelyet a 115 új villanymozdony már előkészített beszerzése enyhíthetett volna igazán, ha a kormányzat nem fújja le. A bérleti díj nem ismert, de az igen, hogy a lízingcég tulajdonosa az a kanadai alapkezelő, amelytől a kormány a ferihegyi repülőteret is visszavásárolná.

Nagy Iván László Zhvg

zCast – Vitézy Dávid: Ha jó alternatívát csinálunk, az emberek maguktól le fogják tenni az autót

Miért nem lehet Budapesten kezdeni a budapesti autóprobléma megoldását? Hogyan állít használható példát London és Prága a magyar fővárosnak? Ki kéne-e árusítsuk a vágányainkat? Van-e autósüldözés, lehet-e dugódíj? Fenntarthatósági podcastunk évadnyitójában Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár és egykori BKK- és BFK-vezér válaszolt az elmúlt hónapok legégetőbb közlekedési kérdéseire és vetítette előre nemzetközi példákon keresztül, hogy jó szakpolitikával milyen szerepe lehetne a tömegközlekedésnek egy fenntartható jövőben.

Lengyel Tibor Itthon

Lázár a MÁV két vezérigazgató-helyettesét tette felelőssé a fővonali balhé miatt, a tárcája pedig beleszállt Vitézybe

Vezéráldozattal folytatódik a MÁV és Lázár csatája: a miniszter szerdán felmentette a vasúttársaság pályaműködtetésért felelős, illetve a gazdasági vezérigazgató-helyettesét – erősítette meg a hvg.hu értesülését Csepreghy Nándor miniszterhelyettes. A MÁV később úgy pontosította a politikus közlését, hogy csak az egyik vezetőt mentették fel. A döntés válasz arra, hogy a Budapest–Győr–Hegyeshalom fővonalon sebességkorlátozást vezettek be a pálya rossz állapota miatt, majd vita lett arról, miért nincs pénz az évek óta szükséges felújításra. Ebbe a vitába szállt bele Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is, akinek most Csepreghy vissza is üzent, amit pedig Vitézy sem hagyott szó nélkül.

1
19 20 21 22 23
140
Egymás mellé állítottuk, mit követelt a Fidesz a rendszerváltáskor, és mit követel most. Ön mit választana?

Egymás mellé állítottuk, mit követelt a Fidesz a rendszerváltáskor, és mit követel most. Ön mit választana?

Nagy Ervin: Nem kérünk az átírt 12 pontból, mi Petőfi népe vagyunk

Nagy Ervin: Nem kérünk az átírt 12 pontból, mi Petőfi népe vagyunk

Donald Trump leállította a Szabad Európa finanszírozását

Donald Trump leállította a Szabad Európa finanszírozását

Ferenc pápa a megpróbáltatások időszakát éli át

Ferenc pápa a megpróbáltatások időszakát éli át

Mazsihisz: Antiszemiták nem érdemelnek állami díjat

Mazsihisz: Antiszemiták nem érdemelnek állami díjat

Az USA működőképes marad, a demokraták beadták a derekukat a Szenátusban

Az USA működőképes marad, a demokraták beadták a derekukat a Szenátusban

Tóta W. orbánosította Petőfit: "Ülj le, magyar. Menjél haza. Jó az idő, minden fasza"

Tóta W. orbánosította Petőfit: "Ülj le, magyar. Menjél haza. Jó az idő, minden fasza"

Óvatosan a gyógynövényekkel is – nem mindegy, milyen készítményt választunk

Óvatosan a gyógynövényekkel is – nem mindegy, milyen készítményt választunk

Kigyulladt egy mozdony Balatonfüreden, szarvast gázolt a vonat Révfülöpnél

Kigyulladt egy mozdony Balatonfüreden, szarvast gázolt a vonat Révfülöpnél

A címlapról ajánljuk