Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b336a6ed-7826-4c16-89d5-743677aa2785","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A nagyobb motorok átlagéletkora jócskán tíz év felett van. ","shortLead":"A nagyobb motorok átlagéletkora jócskán tíz év felett van. ","id":"20250521_hasznalt-motorok-piaca-olcsobbak-lettek-a-gepek-de-idosebbek-is","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b336a6ed-7826-4c16-89d5-743677aa2785.jpg","index":0,"item":"aa70bf55-d22c-4e1b-b3b2-79436522452f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_hasznalt-motorok-piaca-olcsobbak-lettek-a-gepek-de-idosebbek-is","timestamp":"2025. május. 21. 09:43","title":"Ébredezik a használt motorok piaca: olcsóbbak lettek a gépek, de idősebbek is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3dee85a0-c965-4b31-bdb3-a9f4043c2911","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Számos problémát, betegséget előidézhetünk, ha feláldozzuk a kényelmet a divat oltárán.","shortLead":"Számos problémát, betegséget előidézhetünk, ha feláldozzuk a kényelmet a divat oltárán.","id":"20250521_kenyelmetlen-cipo-magassarku-hatasa-betegseg-lab-problema","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3dee85a0-c965-4b31-bdb3-a9f4043c2911.jpg","index":0,"item":"a4bceb80-b233-4a84-ae0e-88657c699a24","keywords":null,"link":"/elet/20250521_kenyelmetlen-cipo-magassarku-hatasa-betegseg-lab-problema","timestamp":"2025. május. 21. 05:31","title":"Lehet, hogy csinos, de a hatása pusztító – így teszi tönkre a lábunkat a kényelmetlen cipő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f824a3e5-ad9e-45f6-bfae-81e073fc8cc1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Fokozatosan nő a fizikai bankkártya nélküli készpénzfelvételek aránya a K&H bankautomatáinál. A lehetőség januári bevezetése után azonnal rákaptak az ügyfelek az újfajta megoldásra. ","shortLead":"Fokozatosan nő a fizikai bankkártya nélküli készpénzfelvételek aránya a K&H bankautomatáinál. A lehetőség januári...","id":"20250522_kh-nfc-keszpenzfelvetel-befizetes-atm-bankkartya-nelkul-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f824a3e5-ad9e-45f6-bfae-81e073fc8cc1.jpg","index":0,"item":"4c6c8470-b9ad-4b5a-8158-5340f89d9587","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_kh-nfc-keszpenzfelvetel-befizetes-atm-bankkartya-nelkul-ebx","timestamp":"2025. május. 22. 22:03","title":"Egyszerűen berobbant Magyarországon a megoldás, amivel nem kell bankkártya a készpénzfelvételhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1ba71f45-a80f-4e17-9bf8-520835e709ff","c_author":"Imre Réka","category":"itthon","description":"A rendőrség is tudott annak a férfinak az erőszakosságáról, aki a közelmúltban megölte feleségét, egy év alatt kétszer is jártak a család csömendi otthonában. Mégsem lépett senki, az asszony pedig nem tett feljelentést, nem kért segítséget, amikor még lett volna rá lehetősége. A szakértők szerint a somogyi tragédia is rámutat a hazai áldozatvédelem hibájára, a félreérthető, gyakran rosszul alkalmazott jogszabályra. Tényleg csak annyin múlt volna egy élet, hogy nem mindenkinek egyértelmű, két bántalmazás már rendszeresnek számít-e?","shortLead":"A rendőrség is tudott annak a férfinak az erőszakosságáról, aki a közelmúltban megölte feleségét, egy év alatt kétszer...","id":"20250522_Csomendi-gyilkossag-rendorseg-ferfi-no-bantalmazas-spronz-julia-des-fanni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ba71f45-a80f-4e17-9bf8-520835e709ff.jpg","index":0,"item":"58875d61-ea62-4b32-bc55-df400fd44a16","keywords":null,"link":"/itthon/20250522_Csomendi-gyilkossag-rendorseg-ferfi-no-bantalmazas-spronz-julia-des-fanni","timestamp":"2025. május. 22. 06:55","title":"Csömendi csákányos gyilkosság: tudták, hogy a férfi többször bántalmazta a feleségét, mégsem tett senki semmit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"983162da-6f8f-4851-b5d1-4bf1c08b3a68","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Újabb videó mutatja be a Tesla Optimus nevű humanoid robotjának képességeit. A cirkuszi vagy ipari mutatványok helyett ezúttal a hétköznapi felhasználáson van a hangsúly.","shortLead":"Újabb videó mutatja be a Tesla Optimus nevű humanoid robotjának képességeit. A cirkuszi vagy ipari mutatványok helyett...","id":"20250522_tesla-optimus-humanoid-robot-hazimunka-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/983162da-6f8f-4851-b5d1-4bf1c08b3a68.jpg","index":0,"item":"1a52f774-28d2-4125-ab52-d1107089794c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_tesla-optimus-humanoid-robot-hazimunka-video","timestamp":"2025. május. 22. 14:03","title":"Jó, de mi értelme van otthon egy robotnak? Kiviszi a szemetet, porszívózik, főz – videón, mi mindenre képes a Tesla Optimus","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12fd3dff-1fea-4dc7-9b1c-2202c6ea4155","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Google a DeepMind nagy méretű nyelvi hangmodelljét integrálta a Google Meetbe, hogy a hívások során ne akadályozza a felek kommunikációját, hogy nem egy nyelvet beszélnek.","shortLead":"A Google a DeepMind nagy méretű nyelvi hangmodelljét integrálta a Google Meetbe, hogy a hívások során ne akadályozza...","id":"20250521_google-meet-hivas-valos-ideju-tolmacsolas-mesterseges-intelligencia-deepmind","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12fd3dff-1fea-4dc7-9b1c-2202c6ea4155.jpg","index":0,"item":"d1db1ab5-af59-4b45-a4d2-2a1c7d7b7911","keywords":null,"link":"/tudomany/20250521_google-meet-hivas-valos-ideju-tolmacsolas-mesterseges-intelligencia-deepmind","timestamp":"2025. május. 21. 14:03","title":"Tolmácsolós funkció jön a Google Meetbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9bee3792-9f3c-417e-b066-f4555fd414cc","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az EP Magyarországgal foglalkozó jelentéstevője, Tineke Strik bízik benne, hogy az indítványa mögé be fog állni a szükséges többség.","shortLead":"Az EP Magyarországgal foglalkozó jelentéstevője, Tineke Strik bízik benne, hogy az indítványa mögé be fog állni...","id":"20250521_szerda-vita-ep-atlathatosagi-torveny-magyarorszag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9bee3792-9f3c-417e-b066-f4555fd414cc.jpg","index":0,"item":"dd205ab2-fec9-427a-9208-1d31c1a0dd5d","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_szerda-vita-ep-atlathatosagi-torveny-magyarorszag-ebx","timestamp":"2025. május. 21. 10:08","title":"Már szerdán sürgős vitát tarthat az EP a magyar „átláthatósági” törvényről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1345725b-f685-407a-a3e5-5ceb692f64ac","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"cegauto","description":"Jöhetnek az iskolautcák, ahová ilyenkor nem lehet behajtani.","shortLead":"Jöhetnek az iskolautcák, ahová ilyenkor nem lehet behajtani.","id":"20250522_Kitiltanak-auto-reggel-delutan-iskolautca","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1345725b-f685-407a-a3e5-5ceb692f64ac.jpg","index":0,"item":"4ea88f8e-16ab-4cf3-9b06-f8119f0745ee","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_Kitiltanak-auto-reggel-delutan-iskolautca","timestamp":"2025. május. 22. 15:25","title":"Lezárnák az autósok elől reggel és délután az iskolák előtti utcákat Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Feltúrt utak, óriásdugók, változó forgalmi rend - mi hiányzott még a Margit híd környékéről? Igen, a néhány percenként közlekedő csuklós buszok, amelyek a május végéig kieső 4-es, 6-os villamost hivatottak pótolni. Vasárnaptól egészen május közepéig nem járnak a villamosok a Széll Kálmán tér és az Oktogon között. Tudjuk, hogy ez nekünk egyszer jó lesz, csak nem most.
Vasárnap pályakarbantartás miatt a 18-as, 41-es és 47-es villamos egész nap a dél-budai végállomásokról csak Újbuda-központig, a 19-es és a 49-es viszont egyáltalán nem közlekedik – közölte a Budapesti Közlekedési Központ pénteken.
A Fővárosi Törvényszék másodfokú, jogerős ítéletében kimondta, hogy a Budapesti Közlekedési Központ megfelelően járt el a villamosbeszerzést lezáró első döntésében, amelyben a spanyol CAF-ot hirdette ki győztesként.
Szerda délután kisiklott egy 19-es villamos a Bartók Béla úton. A BKK közlése szerint a villamos második forgóváza ugrott le a sínről a Gárdonyi térnél. A balesetben nem sérült meg senki.
Beléptek kedd este Magyarországra azok a kamionok, amelyek az első budapesti CAF-villamost hozzák a spanyolországi gyárból – írják a BKK Facebook-oldalán. Az alacsonypadlós szerelvényt két darabban szállítják. Ha megérkezik a fővárosba, indulhatnak a fék- és futáspróbák. Az első villamos egy rövid, 34 méteres típus, amelyikből összesen 25 érkezik még idén. Ha minden jól megy, ősszel a 3-as vonalon állítják forgalomba az első új villamost.
Tréleren szállítják Budapestre az első CAF-villamost a spanyolországi gyárból. Annak idején a debreceni CAF-okat is így hozták Magyarországra, két darabban. Az új fővárosi flottában összesen 47 villamos lesz, rövidebbek és hosszabbak egyaránt. A rövidebbek a 3-as, a 19-es, a 61-es vonalon járnak majd, a hosszabbak pedig az 1-esen, ha minden tesztet sikeresen teljesítettek.
Az egyik hannoveri villamost a Bosnyák térről kocsiszínbe akarták vinni, de eddig tisztázatlan okok miatt a villamos egyik forgóváza kisiklott. A környéken közlekedő villamosok helyett pótlóbuszok járnak.
Pénteken kiíra a BKK a tendert a Budafok kocsiszín átépítésére, ez a garázs ad majd otthont az idén és jövőre érkező 47 darab alacsonypadlós CAF Urbos 3 típusú villamos egy részének. A többi CAF-villamos a Határ útnál lévő Száva kocsiszínben és a Hungária kocsiszínben pihen majd. Ezek a szerelvények az 1-es és a 3-as villamosvonalon közlekednek majd. Az 1-esen az 56 méteres, a 3-ason a 34 méteres változatok. A Budafok kocsiszín átépítésének látványtervét is közölte pénteken a BKK.
Összeszerelték az új budapesti villamosflotta első darabját, ami a tervek szerint jövő hónapban érkezik a fővárosba. Akárcsak a többi jármű, ez is sárga, de a dizájn új, bár a debrecenieknek ismerős lehet. Összesen 47 alacsonypadlós villamost gyárt a spanyol CAF Budapestre, az elsővel valószínűleg ősszel találkozhatnak az utasok.
Márciusban érkezhet meg az Budapestre az első, Spanyolországban készülő CAF villamos – közölte a Budapest Közlekedési Központ (BKK) a Napi Gazdaság szerint.
Speciális villamos cirkál Prága utcáin kora reggeltől késő estig. Utasok nem szállhatnak fel rá, az a dolga, hogy kenyőanyagot vigyen fel a sínekre. Így próbálják zajmentesíteni a pályákat. A technológiát egy évig tesztelik, utána döntenek arról, megvásárolják-e – írja az Indóház.hu.
Először ment át villamos hétfő délelőtt a budapesti Rákóczi hídon. Egy Tatra típusú szerelvény, egy Combino és egy teherkocsi gördült végig először a vadonatúj pályán. A villamosok a Közvágóhídtól elmentek a Budafoki útig, majd vissza.
Hétfőtől a 61-es villamos két szakaszon, a Móricz Zsigmond körtér és az Attila út-Krisztina körút kereszteződésénél lévő ideiglenes végállomás, valamint Hűvösvölgy és a Káplár utcai ideiglenes végállomás között közlekedik, a 18-as villamos pedig a Savoya Parktól, az 59-es villamos pedig a Márton Áron tértől csak az Attila út és a Krisztina körút kereszteződésénél lévő ideiglenes végállomásig közlekedik.
Tavaly augusztusban a 32 éves férfi autójával balról előzni kezdte a sort a Margit körúti villamossíneken, majd belecsapódott egy szabályosan közlekedő autóba. Ezután lezárta a kocsiját, és gyalog elhagyta a helyszínt anélkül, hogy a sérült vétlen autóshoz mentőt hívott volna. Mindezt jogostívány nélkül. Már csak az a kérdés, ekkora mértékű taplóságot mivel büntet a törvény.
Nem tisztázhatták eddig, hogy a Rákóczi híd, amelyet eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosokra terveztek, hogyan viselkedik 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok esetén – írta a Népszabadság.
Már semmi sem olyan a fővárosi Széll Kálmán téren, mint régen. Legalább is, ami a közlekedést illeti. Hétfőn hozzáfogtak előkészíteni az átépítést, és kordonokkal kerítettek körbe egyes részeket. Érdemes figyelni a táblákat.