#császármetszés

Nem is az anyák igénylik a császármetszést?

Louise Roth, az Arizona Egyetem szociológusa a Social Problems című lapban megjelent tanulmányában annak a véleményének adott hangot, miszerint az egyre növekvő számú császármetszések kedvezőtlen hatással vannak mind a nők, mind gyermekeik egészségére, és emellett az egészségügyi költségeket is szükségtelenül megnövelik.


A császármetszés növeli a diabétesz kockázatát

A császármetszéssel született gyermekeknél kétszer nagyobb a diabétesz kialakulásának kockázata, mint a természetes úton világra jövő babáknál – állapították meg a müncheni Műszaki Egyetem kutatói, akik azt vizsgálták, hogyan befolyásolják a betegség alakulását a környezeti hatások.





A kismama döntheti el, hogyan akar szülni

Napokon belül új, szüléssel kapcsolatos szabályok lépnek életben Nagy-Britanniában. Az előzetes hírek szerint a brit kismamák a császármetszést is választhatják, anélkül, hogy azt orvosilag indokolni kellene.






Fehérvári kismamahalál: lezárták a vizsgálatot

A székesfehérvári kórház belső vizsgálata nem állapított meg vétséget az október végén az intézményben elhunyt kismama ügyében - közölte a kórház igazgatója. A rendőrség azonban közigazgatási vizsgálatot folytat.


Császármetszésben az olaszok az elsők

Tíz gyermekből négy császármetszéssel jön világra a katolikus Olaszországban, ahol a tervezett csökkenés helyett emelkedik a műtéti beavatkozások száma. A műtéti utat nem a szülő nők, hanem az orvosok preferálják.


Az elhízás növelheti a császármetszés esélyét

Minél nagyobb súlyfeleslege van a kismamának a szülés előtt, annál nagyobb annak a kockázata, hogy császármetszéssel hozza világra gyermekét - derítették ki amerikai kutatók, akik eredményeiket az American Journal of Obstetrics and Gynecology legújabb számában ismertették.


Kártérítést kap a kismama, akivel lúgot itattak

Kártérítést fizet az Állami Egészségügyi Központ annak a kismamának, akinek négy milliméterre szűkült a nyelőcsöve, mert császármetszésnél savlekötő helyett lúgot itattak vele - közölte a TV2 hétfő esti hírműsorában.


Túl népszerű a császármetszés

A kínai csecsemők csaknem felét császármetszéssel segítik a világra, azaz világviszonylatban Kínában a legnagyobb a műtéti úton történő születések száma - közölte az Egészségügyi Világszervezet (WHO).





A császármetszés megnöveli a csecsemőhalál kockázatát

Manapság már minden ötödik gyermek császármetszéssel jön világra. Több mint ötvenezer szülés kiértékelése után az orvosok aggódva tekintenek erre az arányra: a genfi egyetem kutatói ugyanis arra jöttek rá, hogy a császármetszés megkétszerezi a csecsemő halálának esélyét.