Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ae6253c5-102f-4702-a909-833bc1275abf","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Már több mint kétszázezren látták a Munkácsy-kiállítást, amely a nagy érdeklődésre való tekintettel a tervezetthez képest három héttel később, április 21-én, húsvéthétfőn zár majd. Az intézmény hétvégenként a szokásosnál korábban, már 9 órakor megnyitja kapuit, és április 7. kivételével hétfőnként is nyitva áll a közönség előtt.","shortLead":"Már több mint kétszázezren látták a Munkácsy-kiállítást, amely a nagy érdeklődésre való tekintettel a tervezetthez...","id":"20250325_munkacsy-kiallitas-szepmuveszeti-hosszabbitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae6253c5-102f-4702-a909-833bc1275abf.jpg","index":0,"item":"4e4b4b6d-959e-4c46-b99e-875741e18117","keywords":null,"link":"/kultura/20250325_munkacsy-kiallitas-szepmuveszeti-hosszabbitas","timestamp":"2025. március. 25. 10:49","title":"Húsvétig meghosszabbították a Munkácsy-kiállítást a Szépművészetiben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0c50c4d-2ca3-4a33-860f-6b3d650a6774","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Traffiboxokkal és tömeges szondáztatással lép szintet a közúti ellenőrzésben Budapesten a rendőrség.","shortLead":"Traffiboxokkal és tömeges szondáztatással lép szintet a közúti ellenőrzésben Budapesten a rendőrség.","id":"20250324_Traffibox-tomeges-szondaztatas-gyorshajtas-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0c50c4d-2ca3-4a33-860f-6b3d650a6774.jpg","index":0,"item":"661b8037-c1c4-4080-9e61-d72b0951574a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250324_Traffibox-tomeges-szondaztatas-gyorshajtas-rendorseg","timestamp":"2025. március. 24. 12:25","title":"BRFK: A főváros útjai nem versenypályák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7cf2169c-f2b3-4732-8ee6-d4f456ea0c9a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Karma Amaris egy hatótávnövelő funkciós elektromos hajtású új sportkupé.","shortLead":"A Karma Amaris egy hatótávnövelő funkciós elektromos hajtású új sportkupé.","id":"20250324_a-villanyt-es-a-benzint-sem-veti-meg-a-legujabb-szemrevalo-sportkupe-fisker-amaris","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7cf2169c-f2b3-4732-8ee6-d4f456ea0c9a.jpg","index":0,"item":"7e49bd9c-4a4c-4a4c-95a9-e7be54a05e41","keywords":null,"link":"/cegauto/20250324_a-villanyt-es-a-benzint-sem-veti-meg-a-legujabb-szemrevalo-sportkupe-fisker-amaris","timestamp":"2025. március. 24. 08:41","title":"A villanyt és a benzint sem veti meg a legújabb szemrevaló sportkupé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ec7339a-336c-48b6-9553-078530cb5ebb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Filmajánlóval reagált a rendező a felvonulás betiltására.","shortLead":"Filmajánlóval reagált a rendező a felvonulás betiltására.","id":"20250324_Alfoldi-Robert-reakcio-Pride-betiltasa-magyar-valosag-Fekete-Pont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ec7339a-336c-48b6-9553-078530cb5ebb.jpg","index":0,"item":"d833c348-997a-4f59-8d4a-721e51a51fb0","keywords":null,"link":"/itthon/20250324_Alfoldi-Robert-reakcio-Pride-betiltasa-magyar-valosag-Fekete-Pont","timestamp":"2025. március. 24. 11:27","title":"Alföldi Róbert: A gyerekeket nem a Pride-tól, hanem a magyar valóságtól kell megvédeni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01d4d166-58e5-4531-9a10-290a3875eac1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Minden hajó után 1-3 millió dollárt szedne Trump, az elemzők szerint a lépés szétverné a ma ismert világkereskedelmi rendszert.","shortLead":"Minden hajó után 1-3 millió dollárt szedne Trump, az elemzők szerint a lépés szétverné a ma ismert világkereskedelmi...","id":"20250324_Trump-50-milliard-dollarnyi-illeteket-szedne-az-USA-ban-kikoto-kinai-epitesu-hajok-utan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01d4d166-58e5-4531-9a10-290a3875eac1.jpg","index":0,"item":"90700a78-61a5-4618-b2a2-515b82b14138","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250324_Trump-50-milliard-dollarnyi-illeteket-szedne-az-USA-ban-kikoto-kinai-epitesu-hajok-utan","timestamp":"2025. március. 24. 15:10","title":"Trump 50 milliárd dollárnyi illetéket szedne az USA-ban kikötő, kínai építésű hajók után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f24eebb-eabd-41f8-9f53-6290e47ac03e","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az új szabály miatt kiderültek a titkolt beszállítói árak, melyekkel nemcsak a kereskedők, de a külföldi gyártók is visszaélhetnek. Fokozódhat az importnyomás, romlik a hazai élelmiszeripari szereplők helyzete.","shortLead":"Az új szabály miatt kiderültek a titkolt beszállítói árak, melyekkel nemcsak a kereskedők, de a külföldi gyártók is...","id":"20250325_arresstop-beszallitoi-arak-zsarolas-importnyomas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f24eebb-eabd-41f8-9f53-6290e47ac03e.jpg","index":0,"item":"d57df2cd-e494-4896-b356-ca6e6ca9b255","keywords":null,"link":"/kkv/20250325_arresstop-beszallitoi-arak-zsarolas-importnyomas","timestamp":"2025. március. 25. 12:17","title":"Zsarolásra alkalmas fegyvert adott a kereskedők kezébe az árrésstop","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6494d925-3f5e-4182-ab1b-3c1526f8c0ce","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Márciusban debütál az új márka a régiónkban.","shortLead":"Márciusban debütál az új márka a régiónkban.","id":"20250324_KGM-lett-a-SsangYongbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6494d925-3f5e-4182-ab1b-3c1526f8c0ce.jpg","index":0,"item":"4899a778-a5d9-4394-964e-1ecc4eece958","keywords":null,"link":"/cegauto/20250324_KGM-lett-a-SsangYongbol","timestamp":"2025. március. 24. 16:21","title":"KGM lett a SsangYongból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e13df37e-5bd4-492a-8857-c209e312628c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az adómentesség a választás évében lép életbe. A javaslat célja az édesanyák megbecsülése, a terheik csökkentése és a gyermekvállalás ösztönzése.","shortLead":"Az adómentesség a választás évében lép életbe. A javaslat célja az édesanyák megbecsülése, a terheik csökkentése és...","id":"20250324_30-ev-alatti-anyak-szja-mentessege-torvenyjavaslat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e13df37e-5bd4-492a-8857-c209e312628c.jpg","index":0,"item":"41a34780-36c6-4a47-8405-0b9a8f73290f","keywords":null,"link":"/itthon/20250324_30-ev-alatti-anyak-szja-mentessege-torvenyjavaslat","timestamp":"2025. március. 24. 15:43","title":"Benyújtották a 30 év alatti anyák szja-mentességéről a törvényjavaslatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tényleg az energiafüggetlenség küszöbén vagyunk? Mennyire használjuk ki a nap, a szél, a biogáz, a geotermikus hő, vagy éppen a víz nyújtotta lehetőségeket? Hogyan függ össze minden apró fenntarthatósági lépésünk az energetikával? Mind kiderül zöld podcastunk legújabb adásából.
Miért nem evidens, hogy Budapesten rosszabb a levegő, mint máshol az országban? Mekkora légszennyezettségi probléma valójában a járművek kibocsátása? Mik a jó megoldások, mik a látszatmegoldások? Fenntarthatósági podcastukban tisztáztuk a szennyezett levegő kérdéskörét.
Mi az a regeneratív mezőgazdaság? Hogy lehet a marhatartás jó a környezetnek? Mik a meglepetései és hátulütői a vidéki életnek? Ezekről kérdeztük a Remény Farm tulajdonosait fenntarthatósági podcastunkban.
Hogyan tapasztaljuk már most a klímaváltozás hatásait Magyarországon és miért nem érdemes az alkalmazkodóképességünkre, vagy Elon Muskra bízni a megoldást? Fenntarthatósági podcastunkban a klímaszorongás, klímakommunikáció és klímacselekvés háromszögét jártuk körbe.
Hogyan old(hat)ja meg a svédasztal a közétkeztetés hulladékproblémáját? Hogyan reagálnak a szülők és a gyerekek, ha péntekenként nincs hús a menzán? Milyen jogszabályok nehezítik a fenntarthatósági forradalmat? Ezekről beszélgettünk a zCast legfrissebb adásában.
Új műsorvezetővel, új formátumban tér vissza negyedik évadjára fenntarthatósági podcastunk: a főszerep a gyakorlaté. Az első adásban a szerves hulladék szelektív gyűjtésének és a komposztálás minden apró tudnivalójának jár utána Fait Federika és Nagy Iván László, Juhász András, a Bibo és a Cleaneco ökogyár, -bolthálózat és -webshop tulajdonosával közösen. De az adás legvégéről sem érdemes elkapcsolni!
Indul a Kasszakulcs és a Rewind, megújul a zCast, folytatódik a Fülke, az Elvitelre, a Kösz, jól és a Mérlegen – ismerd meg a HVG podcastjait és új főszereplőit!
Tényleg jobb a műfenyő, mint az igazi? Lehetetlen megküzdeni a magyar mohósággal a karácsonyi asztalnál? Ciki visszakérni egy zacskót az ajándékozás után? Fenntarthatósági podcastunk harmadik évadjának utolsó részében megnéztük, összeegyeztethető-e az ünnep a klímatudatossággal.
Mennyibe kerül elektromos autót venni, és mennyibe fenntartani? Szabad-e használtan vásárolni? Hogyan működnek a nyilvános töltők, és miért nem ugyanaz autót tölteni, mint tankolni? Mit lehet kezdeni a hatótávparával, és mik az irracionális félelmek a villanyautózással kapcsolatban? Ezekről beszélgettünk fenntarthatósági podcastunkban Vígh Zoltánnal, a Jedlik Ányos Klaszter ügyvezető igazgatójával és Draskovics Andris autós YouTuberrel.
Mi magyarok nem vagyunk kompatibilisek azzal, hogy áldozatokat hozzunk a környezetünkért, vagy senki nem tud túllépni önmagán? Milyen példa, visszaigazolás kell, hogy komolyan vegyük a saját fenntarthatóságunkat is? Miért ne mentegetőzzünk azzal, hogy nem ér semmit a saját vállalásunk? Miért lehet hasznot hajtani a zöldellenességből? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ fenntarthatósági podcastunkban.
Hogyan változtatta meg a Covid a hozzáállásunkat a vasúthoz, és miért nem kezdtünk ezzel mégsem semmit? A piac oldja-e meg a problémáinkat? Képes-e az EU megreformálni a vasúti közlekedést és megregulázni a légitársaságokat? Miért nem vonatozzuk körbe Európát, miközben pont az európai – és benne a magyar – tudat szerves része a vasút? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ fenntarthatósági podcastunkban Spohn Márton vasúti- és közlekedési szakértővel, a Közlekedő Tömeg alelnökével.
Mik azok a gleccserek és miért érdekeljenek engem, ha havat sem látunk Magyarországon évek óta? Fenntarthatósági podcastunkban Földes Andrással és Nagy Balázs geográfussal, az ELTE TTK egyetemi docensével mutattuk be közérthetően a szárazföldi jég fontosságát az életünkben és megvizsgáltuk a pusztulásával járó - többek között geopolitikai - kockázatokat. De az is kiderül, mi köti össze a gleccsereket a magyar népmesékkel és Toldi Miklóssal.
Mi az a fast fashion, és mi az az ultra fast fashion? Ki fizet valójában az olcsó ruhákért? Miért nem jobbak sokszor a luxusgyártók a diszkontdivattól? Mennyi hulladék keletkezik, és mi lesz vele? És hogyan tudunk olcsóbban öltözködni? Erről beszélgettünk fenntarthatósági podcastunkban Dobos Emese kutatóval.
Miért nem lehet Budapesten kezdeni a budapesti autóprobléma megoldását? Hogyan állít használható példát London és Prága a magyar fővárosnak? Ki kéne-e árusítsuk a vágányainkat? Van-e autósüldözés, lehet-e dugódíj? Fenntarthatósági podcastunk évadnyitójában Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár és egykori BKK- és BFK-vezér válaszolt az elmúlt hónapok legégetőbb közlekedési kérdéseire és vetítette előre nemzetközi példákon keresztül, hogy jó szakpolitikával milyen szerepe lehetne a tömegközlekedésnek egy fenntartható jövőben.
Új évadunkban kulturális, életmód, közéleti, üzleti, fenntarthatósági és long read podcastokkal készültünk: bemutatkozik a Vasfüggöny és a Kösz, jól, visszatér a Fülke, a Mérlegen, a zCast és az Elvitelre.
Hallgasson minket akár YouTube-on is, vagy kövesse a műsorok csatornáit külön-külön! - összeszedtünk minden infót és linket egy helyen.
Mi okozza az erdőtüzeket, és hogyan teszi gyakoribbá őket a klímaváltozás? Mit jelent az, hogy egy erdő „alkalmazkodik" hozzá? Mennyire kell tartanunk attól, hogy Magyarországra is elérnek a Dél-Európában mindennapossá váló tragédiák? Ezekről beszélgettünk fenntarthatósági podcastunkban Gálhidy Lászlóval, a WWF Magyarország Erdő programvezetőjével.
Mit csinál Budapest főtájépítésze és hogyan tud az anyagilag szenvedő főváros zöldterületeket is fejleszteni? Miért tartja fontosnak, hogy a közösségi médiában beszéljen az élővilágról? Mit tanulhatunk a Liget-projektből és hogyan lehet felelősen hozzányúlni a Népligethez? Hogyan küzd meg a kánikulával a főváros és miért elengedhetetlenek ehhez a zöldfelületek? Fenntarthatósági podcastunkban Bardóczi Sándor, Budapest főtájépítésze volt Nagy Iván László vendége.
Az akkumulátorgyártás olyan bumeráng, amit eldobni és elkapni is fájni fog Magyarországnak – legalábbis akkor, ha minden a jelenlegi, követhetetlen, átláthatatlan és észszerűtlen módon halad tovább. Fenntarthatósági podcastunkban Győrffy Dóra közgazdász és egyetemi tanár foglalta össze, hogyan működnek a különböző, Magyarországra érkező akkumulátorüzemek, milyen környezeti terhet vonnak maguk után most (és fognak 10-15 év múlva), és ki az igazi nyertese ezeknek a beruházásoknak.
Ha nyár, akkor Balaton – de meddig? Fenntarthatósági podcastunk legfrissebb adásában azt néztük meg, hogyan lehet megőrizni legnagyobb tavunkat, hogyha folyamatosan fogy belőle a víz, a parton pedig a hely fogy a gigaberuházások, mint például a Club Aliga miatt.
A szocializmus idején csak zártkertek voltak, mára egyre többen költöznek ki életvitelszerűen a gyakran közművek nélküli telkekre, a rendszerváltás, a 2008-as válság és a jelenlegi lakhatási krízis több mint 100 ezer embert szorított így a peremre. Fenntarthatósági podcastunkban ezeket a közösségeket mutatta be Vigvári András szociológus-etnográfus, a KRTK Regionális Kutatások Intézetének tudományos munkatársa, aki könyvet írt a zártkertek, mint átmeneti terek helyzetéről.