szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Azon túl, hogy egy férfi festi a kerítést, és teázik, a háttérben pedig ugat egy kutya, a reklámban tulajdonképpen semmi különös nem történik, mégis működik.

A több mint háromperces reklám egy brit festékmárkát népszerűsít: az Egyesült Királyságban péntek este ment le először a 4-es csatornán. Ha mindez nem lenne elég, a festéket gyártó Ronseal a reklám bővített, 11 perces verzióját is elkészítette, és feltöltötte a Youtube-ra: ebben a verzióban elkészül az egész kerítés!

Tényleg megéri végignézni a reklámot, mert habitustól és hangulattól függően egész meditatív állapotba kerülhetünk tőle, sőt, a végén az úgynevezett poén sem marad el.

A reklám nem kontextus nélküli: a „lassú televíziózás” jelensége az utóbbi években egyre nagyobb népszerűségre tett szert: ebben a norvég műsorszolgáltatók és a norvég nézők járnak az élen. A csatornáik többek között teljes hajó- és vonatutakat, rénszarvascsorda vándorlásokat közvetítenek, bámulatos részletességgel.

Ettől függetlenül Ronseal 3 perc 11 másodperces reklámja az első a lassú reklámok műfajában – írja a Huffington Post.

A Guardian megszólaltatta Rich Pearsont, a reklámot jegyző kreatív igazgatót, aki csodák-csodája, azt válaszolta, hogy szerettek volna egy igazán különleges, rendhagyó reklámot készíteni, ami kilóg a sorból.

„Valóban nem történik túl sok dolog a reklámban, egy férfi festi a kerítést, megiszik egy teát, miközben a háttérben ugat egy kutya, de a reklám mégis hatással van rád, mégis működik” – tette hozzá Rich Pearson.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!