Justin Timberlake és Katy Perry miatt híznak az amerikai fiatalok
A könnyűzene sztárjai zömmel gyorsételt, nassolni valókat és cukros üdítőket reklámoznak, és ez egy új amerikai tanulmány szerint hozzájárulhat az amerikai tinédzsereket érintő elhízás járványszerű terjedéséhez.
MTI
A kutatók nem bizonyították a sztárok reklámjai és az elhízás közötti kapcsolatot, ugyanakkor a Pediatrics folyóiratban hétfőn publikált tanulmányban rámutattak, hogy a hirdetések befolyásolhatják a viselkedést.
Hangsúlyozták, hogy a hírességeknek inkább az egészséges életmódról szóló üzeneteket kellene tolmácsolniuk a rajongóikhoz.
A tanulmány szerint a tinédzserek körében legnépszerűbb 20 zenei sztár – köztük Justin Timberlake vagy Katy Perry – egészségtelen ételekhez adja a nevét tévéreklámokban és más hirdetésekben. A vizsgált promóciók között voltak YouTube-reklámok, zenés videók és olyan felvételek, amelyekben a koncertjeiket szponzoráló cégeket hirdettek.
A kutatók olyan sztárok hirdetéseit vizsgálták, akik szerepeltek a tizenévesek közönségdíjait átadó Teen Choice Awards gálákon, valamint akik 2013 és 2014-ben a Billboard százas toplistáján jelen voltak számaikkal. A sztárokkal készült reklámokat 2000 és 2014 között elemezték.
A hirdetésekben 107 ennivalót és innivalót számoltak össze, amelyek közül alig néhány volt egészséges táplálék. 80 százalékban magas kalóriájú étkek fordultak elő: chips, csokoládé vagy gyorséttermi ételek, az innivalók közül pedig főleg a cukros üdítőket reklámozták.
"A celebeknek arra kellene használni a befolyásukat, hogy egészségesebb üzeneteket küldjenek" – írták a kutatók felidézve, hogy a kormány statisztikái szerint az amerikai tinédzserek 20 százaléka túlsúlyos, és az elhízottak aránya még ennél is magasabb.
Marie Bragg, a New York-i Egyetem tudósa, a tanulmány vezető szerzője elmondta: nem volna életszerű, ha azt várnánk, hogy a kamaszok csak egészséges ételeket egyenek vagy azt kívánnánk a sztároktól, hogy csak egészséges termékeket reklámozzanak, az volna az ideális, ha mindkettő esetben sikerülne eltalálni a jobb egyensúlyt.
Egy kiadós gombamérgezéssel indul François Ozon új filmje, a Ha megérkezik az ősz. A termékeny francia filmrendezővel az öregkori ráncok szépségéről, az Elemi ösztön nem múló vonzerejéről, egy szexi nagymamáról, egy pusztító családi vacsoráról és Nicole Kidman plasztikai beavatkozásairól is beszélgettünk.
Vasárnap hajnalban megvolt az eszkaláció, két nappal később a kapituláció is – nem így képzelnénk két atomhatalom háborúját. Irán megrogyott, de ennek a háborúnak valójában aligha van vége.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.