szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy New York-i divatcég ragaszkodott a valósághoz.

A divatreklámok már sok mindent megmutattak, és kifejezetten az élen járnak, ha provokálásról van szó, a tapasztalat pedig azt mutatja, hogy egy-egy márka hírnevének csak jót tesz, ha a szigorú cenzorok visszahívják a kreatívok alkotásait. A határok feszegetésében is lehet azonban még újat mutatni, a New York-i Eckhaus Latta cég legalábbis egy meglehetősen forradalmi eszközhöz nyúlt a 2017-es tavaszi kollekciója népszerűsítésénél: olyan modelleket keresett a hirdetésekhez, akik vállalták, hogy tényleg, igazából szexelnek a kamerák előtt.

Az inspirációt egy koreai-német fotós, Heji Shin munkájából merítették. Ő néhány évvel ezelőtt készített egy rendhagyó iskolai felvilágosító tankönyvet, amelyben őszinte és tiszta, a pornótól távol álló fotókon keresztül mutatta be a tinédzserek szexuális tapasztalatait.

A márka egyik névadója, Mike Eckhaus azt mondta, számukra azt volt fontos, hogy a szexet, mint valami természetes dolgot mutassák be, nem pedig mint mesterkélt tabut. Mindenképpen pozitív üzenetet akartak közvetíteni, és reflektálni akartak a divat és a szexualitás, a fogyasztás és a voyeurizmus  kapcsolatára is. És mindemellett autentikus, igazi emberekkel akartak dolgozni.

Ez azért nem ment olyan könnyen, nem volt egyszerű ugyanis olyan modelleket találni, akik vállalták a részvételt. Végül összeállt egy csapat, akiket Heji Shin a saját hálószobájukban fotózott – fontos volt, hogy otthonos, intim közegben legyenek, hiszen nem profi modellekről volt szó.

A projekt sikerét jelzi, hogy amikor nyilvánosság elé álltak a felvételekkel, a weboldaluk elég gyorsan összeomlott a nagy érdeklődés súlya alatt. Ebből azt a következtetést vonták le, hogy a normális iránt sokkal nagyobb az érdeklődés, mint a szenzációs iránt. Azt a tételt viszont csak alátámasztották, hogy szexszel mindent el lehet adni.

18

Figyelem! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!