szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sokszor, sok helyen, sokat cikkeztek arról, hogy a lemezipar összeomlása óta a koncertbevételek képezik az együttesek/előadók bevételeinek nagyját. Ezt most egy friss brit kutatás is alátámasztja. A hazai tendenciák is hasonlóak, mondja a hazai zeneipar egyik legfontosabb szereplője.

A BBC 5 által megrendelt felmérés szerint a brit jegyárak a 90-es évek óta kétszeresükre nőttek, írja az NME.

Egy 1999-ben 22,58 fontba került arénakoncertjegy 27 százalékos inflációval számolva ma 37,20 font volna, ehhez képest ugyanannak az átlagos arénakoncertnek a jegyára ma 47 font.

1999-ben a Wembley stadionos Spice Girls-koncert jegyára 23,50 volt, a júniusi Taylor Swift-koncertre, ugyanoda 120 fontért lehet jegyet venni.

Gerendai Károly, a Sziget Fesztivál alapítója szerint ezek a tendenciák idehaza is jellemzőek. Azt mondja, a jegyárak drasztikus emelkedését – mely egyébként szerinte az elmúlt években némileg mérséklődött – alapvetően a zenekarok/előadók árának, gázsijának emelkedése okozza, ennek pedig az a tendencia az oka, ami már-már közhelyszámba megy, azaz, hogy a zenekarok a turnékon keresik meg a kenyérre valót, és nem a hangfelvételekkel.

"100 000 dollár körüli összegért a 90-es években a Nagyszínpadra szerződtettünk sztárfellépőt, mondjuk David Bowie-t, ma ez a pénz az A38 Színpadra szerződtetett zenekarokra elég", mondja Gerendai, és hozzáteszi, a zenekari árak a 90-es évek óta megtízszereződtek. Ez az árdrágulás csapódik le a jegyárakon, világszerte, mondja Gerendai.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Tényleg jön a bevásárlós funkció a YouTube-ra, Amerikában már tesztelik

Tényleg jön a bevásárlós funkció a YouTube-ra, Amerikában már tesztelik

A kínai metrón készült lesifotó a Xiaomi összehajtható okostelefonjáról

A kínai metrón készült lesifotó a Xiaomi összehajtható okostelefonjáról

Belebukott a holland kormány a családtámogatási botrányba

Belebukott a holland kormány a családtámogatási botrányba