szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Erős támogatást kapott a lelkiző brazil sztárszerző.

Nyilván vannak olyan Facebook-felhasználók, akik úgy gondolják, hogy Paulo Coelho csak idézeteket írt, azokat is felhős, erdős, naplementés háttér előtt. A valóság ezzel szemben az, hogy Paulo Coelho könyveket is írt, ráadásul nagyon sokat el is adott belőlük: világszerte úgy 250 milliót.

Vagyis elképesztő erővel képes magához ragadni az olvasókat. Mint ahogy taszítani is. Coelhót vagy imádják, vagy ki nem állhatják az emberek – az utóbbiak ráadásul a bestseller-shaming kielégítő tevékenységét is művelik, hiszen nincs is menőbb, mint belekötni abba, akiért sokan rajonganak. A Coelho-jelenség másik fontos tévképzete, hogy a brazil sztárszerzőt csak főleg nők olvassák, hiszen ők fogékonyak a lelkizésre.

Erre a meghasonulásra építette fel a brazil szerző legújabb könyvének, a Hippinek a kampányát a kiadó, és olyan hírességek kezébe adott egy Coelhót, mint Árpa Attila, Ganxsta Zolee, Kiss Gergő, Kiss Tibi és Mucsi Zoltán. Az átszellemülten olvasó arcokról csodálatos fotósorozat készült, egyértelműen beszippantja a coelhói hangulat a megfigyelőt. Nézzék csak:

Kiss Tibi és Coelho
Athenaeum Kiadó
Ganxsta Zolee és Coelho
Athenaeum Kiadó
Árpa Attila és Coelho
Athenaeum Kiadó
Kiss Gergő és Coelho
Athenaeum Kiadó
Mucsi Zoltán és Coelho
Athenaeum Kiadó
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!