szerző:
hvg.hu

A Szeged és Balaton között közlekedő Aranyhíd expressz menetideje egészen pontosan 17 perccel több, mintha egyszerűen felvonatoznánk a fővárosba, majd ott átkászálódnánk a város másik végébe, és onnan egy másik vonattal mennénk tovább a magyar tengerre.

Június 15-től életbe lépett a vasútnál a nyári menetrend, így már három módon is eljuthatunk a Balatonra közösségi közlekedéssel – írta a szegeder.hu. Ebből egy busz, kettő pedig vonat, és ami valahogy sehogy sem stimmel, az ezeknek az egymáshoz viszonyított menetideje.

Ha a vasutat választjuk, jóval több időnkbe telik a közvetlen Aranyhíd expresszel, mintha kétszer is átszállnánk a fővárosban – olvasható a portálon.

 

©
És ez belegondolva eléggé morbid. Vegyük át újra, több részlettel. Van egy buszos (5 óra 40 perc) és két vasúti opciónk, mindkettőt ugyanúgy a MÁV üzemelteti, és mind a kettő pontosan ugyanazon az útvonalon megy. Az egyik az Aranyhíd, amely 5 óra és 43 perc alatt éri el Keszthelyt úgy, hogy összesen tizenhatszor áll meg, a másik pedig egy tetszőlegesen választott utazás, mely tartalmaz összesen három különböző vonatot. Vegyük azt az opciót, ami az Aranyhíd indulása (naponta egyszer indul Szegedről, 7:57-kor) előtt pár perccel (7:45) esedékes. Ezen változat szerint egy hagyományos budapesti InterCity-vel felvonatozunk Kőbánya-Kispestig, ott leszállunk, öt perccel később egy S36-os személlyel továbbutazunk Buda irányába, ahol is Kelenföld állomáson szállunk át a Keszthely felé robogó – és szintén csak a nyári menetrendben szereplő – Balaton expresszre úgy, hogy van 30 (!) percünk is. Ennek menetideje 5 óra és 26 perc, tehát veri az átszállásmentes buszt és az Aranyhidat is.

De ez a félórás átszállás még nem is a legdurvább. A leghajmeresztőbb tény, hogy utóbbi opcióval összesen tizenkilenc megállót kell átvészelnünk, ami a legtöbb (a busz tizenegyszer áll meg, és szintén Budapest érintésével közlekedik, bár a városban nem megy be (M0), majd később a Balaton déli partján halad).

Tehát gyorsabb az a vonatút, ami tartalmaz két átszállást, összesen 35 perc várakozást különböző budapesti állomásokon, és 16 helyett 19 megállója van. Egyszerűen érthetetlen. Ráadásul, ha a két átszállásost választjuk, akkor a harmadik vonaton még büfékocsi is lesz, tehát egy jót lakmározni is tudunk majd, miközben zötyögünk a Balaton-parti városokon át – járt utána a szegeder.hu.

 

©
Mi a fenéért van egyáltalán Aranyhíd expressz, ha lassabb, és még csak büfékocsi sincs rajta. Nem elhanyagolható persze, hogy sokan beáldoznának tizenhét percet azért, hogy ne kelljen Budapesten kétszer is átszállniuk (ami egyébként nem vészes, mivel egyszer sem kell elhagyni a MÁV területét). Akkor bizonyos, hogy az Aranyhíd expressz sokkal olcsóbb, és ezért a legkézenfekvőbb megoldás. És igen, telitalálat. Az Aranyhídra egy út egy irányba 5770 forint, míg a bonyolultabb, átszállásos-büfékocsis út 6215 forintot kóstál, nem beleszámolva a büfékocsiban elfogyasztott mustáros virsliket és söröket.

A vasúttársaság a szegeder.hu kérdésére azt felelte, azért van az eltérés, mert az Aranyhíd expresszt gyakran úgymond hátrányban kell részesíteni. Ez azt jelenti, hogy mivel jórészt egy vágány van a Balaton és Szeged között, több helyen az Aranyhidat várakoztatják meg a rendes vonatokkal szemben. Így például nem a Szeged-Budapest IC menetrendjét kell kicsit átszabni, és növelni a menetidejét.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Korrupciós vádak miatt letartóztatták a volt pakisztáni miniszterelnököt

Korrupciós vádak miatt letartóztatták a volt pakisztáni miniszterelnököt

Ön is falakat épít vagy mindig olyanba akad, aki ennek mestere?

Ön is falakat épít vagy mindig olyanba akad, aki ennek mestere?

Titkolja a kormány a 2030-ig szóló exportstratégiája teljes változatát

Titkolja a kormány a 2030-ig szóló exportstratégiája teljes változatát

Kecskeméti sportkombi: itt a 421 lóerős puttonyos Mercedes CLA 45

Kecskeméti sportkombi: itt a 421 lóerős puttonyos Mercedes CLA 45

Egyre több helyen mentőtiszt viszi orvos helyett az ügyeletet

Egyre több helyen mentőtiszt viszi orvos helyett az ügyeletet

Ez az apró, mégis harcias féreg az óceán egyik leghangosabb állata

Ez az apró, mégis harcias féreg az óceán egyik leghangosabb állata