szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Koreai Filmfesztivált tartanak októberben, több érdekességet is bemutatnak.

Október 25. és 31. között rendezik meg a 12. Koreai Filmfesztivált Magyarországon, az egyhetes fesztiválon négy városban összesen 25 dél-koreai alkotást vetítenek majd.

A fesztivál nyitófilmje Bong Dzsun Ho fekete komédiája, az Élősködők lesz, az első koreai film, amelyik elnyerte a a Cannes-i Fesztivál fődíját, az Arany Pálmát. A rendező több filmje is szerepel majd a fesztiválon, ahol az Arcok szekció az idén az ő életművével foglalkozik.

A szekcióban szerepel Korea minden idők legnagyobb bevételét hozó 2006-os szörnyfilmje, A gazdatest, a szintén Cannes-ban bemutatott Anya és egy 2003-as valós történeten alapuló thrillere, A halál jele is, amely az elmúlt hetekben ismét a közbeszéd tárgya lett, miután sikerült azonosítani a 30 éve keresett sorozatgyilkost, akinek a rendező is üzent a film zárójelenetével.

A fesztiválon további három szekcióban mutatnak be filmeket, ezek közül a Friss szekció a legújabb koreai filmeket vonultatja fel úgy, hogy az újdonság mellett a koreai film alakuló irányaira is fókuszál. Ebben a szekcióban, és csak fesztivál ideje alatt lesz látható a Lee Won Tae idei bombasikere, A gengszter, a zsaru és az ördög című akciófilm is, amelynek amerikai változatát már készítik is, ugyanazzal a koreai főszereplővel, Don Lee-vel.

A Fókusz szekció minden évben egy speciális témára összpontosít, idén Magyarország és Korea 1989-es diplomáciai kapcsolatfelvételének apropóján Korea elmúlt 30 évét felölelő filmeket szemléz. A blokkban szerepel JK Youn epikus melodrámája, az Óda édesapámhoz című alkotása, amely a koreai háború idejétől napjainkig követi egy család életét. Az 1987: amikor eljön a nap a nyolcvanas évek katonai rezsimjét mutatja be, és summázását adja mindazon körülményeknek, amelyek az első demokratikus elnökválasztáshoz vezettek Dél-Koreában. A tavalyi bankügyi thriller, az Államcsőd pedig az 1997-es pénzügyi válságot dolgozza fel a Gyújtogatókból ismert Ju Ah In és Vincent Cassel főszereplésével.

Az Extra szekció a filmtörténeti érdekességek, független- és művészfilmek blokkja, amely a koreai film 100. születésnapja alkalmából a koreai filmtörténet kiemelkedő alkotóinak filmjeiből nyújt válogatást. A válogatás legkorábbi filmje az 1960-as A cseléd, Kim Ki Jung rendező alkotása, amit a szakértők a valaha készült három legfontosabb koreai film közé sorolnak.

A másik történeti klasszikus a válogatásban Sin Szang Ok Cshunhjang című alkotása, a dél-koreai filmgyártás első színes, szélesvásznú produkciója. A rendező Kim Dzsong Il észak-koreai diktátor kedvenc filmrendezője volt, úgyhogy az 1970-es években el is raboltatta a rendezőt és feleségét (a Cshunhjang főszerepét is alakító Csoi Un Hit), hogy Észak-Koreában rendezzen filmeket.

A blokkban szerepel még Im Kwon Taek 2014-es drámája, az Újrakezdés, valamint a Gyújtogatókat jegyző Lee Csang Dong egy hazánkban hivatalosan nem forgalmazott filmje, az Oázis is.

További részletek a fesztivál honlapján és a Facebook-eseményében olvashatók!

(Borítóképünkön egy jelenet A halál jele című filmből)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Kult

Meghalt a dél-koreai színésznő, akit elraboltatott Kim Dzsong Il

Csoi Un Hi és filmrendező férje nyolc év raboskodás után el tudták érni Kim Dzsong Ilnél, hogy engedje el őket Bécsbe a filmjeiket reklámozni. Ott azonban azonnal politikai menedékjogot kértek az osztrák főváros amerikai követségén. 1999-ben térhettek vissza Dél-Koreába.