szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Színtelen koktélokkal támadják a nemi sztereotípiákat két londoni étteremben. A rózsaszín nőies, a kék férfias. Tényleg?

Egy nemzetközi étteremlánc megelégelte, hogy a nemi sztereotípiák még a koktélok között is tetten érhetőek, ezért öt új italt találtak ki. Illetve tulajdonképpen nem is annyira újakat.

Az italokkal nemcsak az a céljuk, hogy feldobják az itallapot, hanem konkrétan a nemi sztereotípiák elleni harcban is be akarják vetni őket.

A Burger & Lobster a héten jelentette be, hogy két londoni éttermében új, színtelen koktélok közül is választhatnak a vendégek. Az étteremlánc nyilatkozatában azt írta, hogy meg akarnak szabadulni az italokat övező sztereotípiáktól, és hagyni akarják, hogy a vendégeik arra koncentráljanak, ami igazán számít, az italok ízére.

Az új italok olyan fantázianeveket adtak, amelyekből kikövetkeztethető, melyik klasszikus koktélt élvezhetik sztereotípiamentesen a vendégek: Mojito Twist, White Cosmopolitan, Margarita Twist, White Negroni és Piña Colada Twist.

Az étteremlánc egy belső felmérést készített, amelynek az eredményeit nyilvánossá is tették: a londoni Sohóban található éttermükben e szerint a legnépszerűbb a Mojito Twist volt.

A Bread Streeten pedig a férfi vendégek 31 százaléka azért nem választotta a Cosmopolitan vagy a Pina Colada koktélokat, mert a nevük “túl nőiesen” csengett. A női vendégeket szintén befolyásolták a nevek, 11 százalékukat “zavarba hozta”, hogy olyan “férfias” elnevezésű koktélokat rendeljenek, mint például a Negroni.

A Burger & Lobster egy külső felmérést is készíttetett, amely szerint a britek 21 százaléka kényelmetlenül érzi magát a gondolattól, hogy olyan koktélt igyon, amely a “másik nemnek való”.

(Yahoo)

Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!