szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Pedig állítása szerint tízéves korában, amikor az eredeti szám megjelent, nem is engedték tévézni, úgyhogy semmiképp sem hallhatta a dalt.

Taylor Swiftet először 2017-ben perelte be a 3LW nevű lánybanda két szövegírója, Sean Hall és Nathan Butler, mert szerintük a Shake It Off című dalához engedély nélkül használta fel a Playas Gon’ Play című számuk szövegét – írja a The Guardian. Az ügyet az akkori bíró elvetette azzal az indokkal, hogy a szöveg „túl banális” ahhoz, hogy lemásolják, de a dalszerzők 2021-ben fellebbeztek az ítélet ellen.

„A Shake It Off szövegét teljes mértékben én írtam – írta meg Taylor Swift a hétfőn leadott vallomásában. – Egészen addig, amíg 2017-ben nem értesültem a felperes állításáról, egyszer sem hallgattam meg a Playas Gon’ Play című dalt, sőt nem is hallottam róla vagy a 3LW együttesről.”

A countryénekesből lett popsztár azt állítja, hogy a dalszöveget részben a saját élményei ihlették, azon belül is a szüntelen vájkálás a magánéletében, a kattintásvadász híradások, a közvélemény manipulálása és a személyét érő egyéb jellegű negatív kritikák, amelyeket meg kellett tanulnia egyszerűen elengedni és a zenéjére fókuszálni. A „playas gonna play” és „haters gonna hate” sorok pedig, amelyekre a 3LW a plágiumvádat alapozta, olyan frázisok és megjegyzések, amelyeket iskolás kora óta folyamatosan hallott.

Taylor Swift decemberben meg is próbálta hatályon kívül helyeztetni az ügyet, ám az új bíró úgy ítélte meg, hogy „elég objektív hasonlóság” van a két szám között ahhoz, hogy egy esküdtszék döntsön a kérdésben.

Flickr/Jana Beamer

Swift védelmében az anyja is vallomást tett, és kifejtette, hogy gondosan felügyelte, milyen zenét hallgat és mit néz a tévében, valamint a közös otthoni számítógépen gyerekként a lánya. „Taylor kislányként nem járt pizsamabulikra a barátaihoz, mivel 10 éves koráig egy farmon éltünk, én pedig jobban szerettem, ha inkább hozzánk jönnek át a barátok.” A 3LW dala egyébként pont abban az időszakban, 2000-ben jött ki, amit a vallomásában az énekes is felhasznált érvként.

A Taylor Swiftet perelő szerzők szerint azonban a végeredményen nem változtat a sztár tagadása és biztosak benne, hogy „bőséges tényanyag áll rendelkezésre, amivel az esküdtszék elé állhatnak, mivel nem a bíróság dolga véleményt nyilvánítani a hitelesség kérdésében vagy győztest hirdetni a szakértők csatájában.”

Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!