szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Cserébe a brit csatornák tavaly rekordösszeget költöttek a hazai gyártású műsorokra.

Eddig példátlan módon a tavalyi évben a két streamingszolgáltató óriás, a Netflix és az Amazon is csökkentette a brit gyártásban készült műsorokra fordítható költségvetését, miközben a nagy hagyományos angol csatornák, a BBC, az ITV, a Channel 4 és a Channel 5 majdnem másfél milliárd fontot, átszámolva 700 milliárd forintot fektettek abba, hogy felvegyék a versenyt a globális streamingszolgáltatókkal – írja a Guardian.

„A nemzetközi streamingszolgáltatók miatti fokozódó verseny és a Covid-miatt csúszó produkciók állnak a növekedés hátterében, a szolgáltatóknak pedig az a célja, hogy feldúsítsák a sajátgyártású programkínálatukat” – állítja a független brit produkciós cégeket képviselő testület, a Pact. A testület vezetője, John McVay szerint azonban a műsorszolgáltatók hiába panaszkodnak a streamingcégek vastag pénztárcája miatt, ha ők maguk nem fordítanak többet a tartalomgyártásra egy olyan piacon, ahol rendkívül nagy a versengés.

Ugyanakkor a Bridgerton vagy A korona című sikersorozatok mögött álló Netflix és az Amazon 2018 óta nem költött ilyen keveset a brit gyártású műsorokra. McVay azonban úgy véli, mindez csak átmeneti és a Netflix jövőre ismét a járvány előtti szintre fogja emelni az erre fordítható költségvetését.

Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Jönnek a hirdetések a Netflixre, de lesznek kivételezett műsorok

Beismerten előfizetőket (így bevételt) veszített a Netflix, így a régi, jól bevált recepthez nyúlt: beveti a hirdetéseket. Azért nem eszik annyira forrón a kását, ugyanis még az ilyen előfizetésnél is lesznek kivételezett filmek, sorozatok.