szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Rosszul beállított automatizmusra fogta a gyorsétterem a reklámot.

Ma van a kristályéjszaka emléknapja, kérj extra sajtot a ropogós csirkédre! – ezt az értesítést kapták szerdán Németországban a KFC alkalmazás használói. A gyorsétterem egy órával később újabb értesítésben bocsánatot kért és az eset kivizsgálását ígérte – írja a BBC.

A cég később nyilatkozatot adott ki, amely szerint a hibát valószínűleg egy rosszul beállított automatizmus okozhatta, ugyanis az alkalmazás egy nemzeti emléknapokat is tartalmazó naptárral van összehangolva, így az értesítéseket is ez alapján küldi. Elmondták, a hirdetést nem tervezték meg előre, azt érzéketlennek és elfogadhatatlannak tartják és a vizsgálat befejezéséig leállították az alkalmazás értesítéseit.

 

„Hogy lehet ennyire mellélőni?” – kérte számon a KFC-t az ADL (Anti-Defamation League) nevű nemzetközi zsidó civil szervezet európai ügyekért felelős igazgatója, Dalia Grinfeld egy Twitter-posztban.

1938. november 9-10-én éjszaka Németországban zsidóellenes megmozdulásokat szerveztek a nácik, amelyek során közel száz embert megöltek, több száz zsinagógát kifosztottak, valamint több ezer zsidó üzletet romboltak le és gyújtottak fel. Az esemény a szétszóródó üvegszilánkok után kapta a kristályéjszaka nevet és sokan ehhez a dátumhoz kötik a holokauszt kezdetét is.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!