szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az áruházlánc levette a hirdetést, amely egy női ruhát reklámozott „sötétedés utáni sétákhoz a parkban”.

Az Egyesült Királyságban több nőt is meggyilkoltak az elmúlt években, miközben a sötétben igyekeztek valahová. A 35 éves Zara Aleenát tavaly júniusban ölték meg, miközben hazafelé sétált London keleti részét. Egy évvel korábban a 33 éves Sarah Everardot rabolta el és ölte meg egy rendőr London déli részén. Abban az évben a 28 éves Sabina Nessát is megölték a londoni parkban, miközben ő úton volt az egyik barátjához.

Ezek után elég komoly baklövés lett a Sainsbury's áruházlánc plakátja, amely azzal a szöveggel reklámozott egy női ruhát, hogy „sétákhoz a parkban vagy sötétedés után”. A közösségi oldalakon sokan felhívták a figyelmet arra, hogy a nőknek eszükben sincs sötétedés után parkokban andalogni, ugyanis ez nemcsak veszélyes, hanem esetenként halálos is. Volt, aki megjegyezte, hogy a reklámszöveget biztosan egy férfi írta.

A Sky News statisztikai felméréseket idézve azt írja, hogy a nők 82 százaléka állítja, hogy nem érzi magát biztonságban parkokban és más nyílt területeken, a férfiaknak csak 42 százaléka nyilatkozott így.

Az áruházlánc vette az üzenetet, és levette a plakátot a boltjaiból, egyúttal azt ígérte, mindent megtesz, hogy hasonló baki ne forduljon ismét elő.

Még több Élet+Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!