Egy létfontosságú egészségügyi eljárást szexualizál durván az a kampány, amelyet egy rákkutató intézet indított Nagy-Britanniában azért, hogy felhívja a figyelmet a méhnyakrákszűrés fontosságára – hangzik a bírálat, amely egyaránt érinti a plakátok vizuális megjelenítését és a nőknek címzett üzenetet: Ne tegyék keresztbe a lábukat (angolul: Don’t Keep ’Em Crossed).
A kampánnyal arra akarják felhívni a figyelmet, hogy az ország északnyugati régiójában 19 százalékkal magasabb a méhnyakrák előfordulása, mint a Nagy-Britannia többi részében.
A kampányt a manchesteri Piccadilly pályaudvaron felállított hirdetésekkel indították el, amelyeken próbababák keresztbe tett meztelen lábai láthatók a felirat mellett.
A kampányt megtervező reklámcég igazgatója szerint szándékosan lett játékos és kicsit pimasz a végeredmény, azt szerették volna elérni, hogy a hirdetés megragadja a figyelmet, és arra ösztönözze a nőket, hogy részt vegyenek a méhnyakszűrésen.
A kritikusai szerint viszont a szöveg béna, ráadásul felidézi a régi, áldozathibáztató és nőket megszégyenítő mondást, miszerint a nemi erőszakot akkor lehet elkerülni, ha valaki keresztben tartja a lábát. Az egész tárgyiasító és sértő – hangzik a kritika. Egy aktivista arra hívta fel a figyelmet, hogy az ilyen kampányok azt üzenik, hogy a nők rákos megbetegedéseit nem lehet komolyan venni, hiszen az egész ilyen könnyed és vicces.