szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Órákig vártak a fedélzeten ülő utasok, amíg a gép egyáltalán megmoccant.

A menetrendszerűen 2024. július 1-jén reggel 9:10-kor induló Wizz Air W6 2386 járat majdnem öt órát késett a felszállással, írta az Utazómajom blog, egy olvasói beszámoló alapján. Az utasok a fél 10 utáni beszállást követően, a repülőtér aszfaltján álló gépben várakoztak úgy, hogy a késésről semmilyen tájékoztatást nem kaptak, mivel a személyzet sem az induló (spanyol), sem az érkező (magyar) ország nyelvét nem beszélte.

A klímaberendezést csak egy órával a beszállás után indították el, miután többen rosszullétre panaszkodtak, majd fél 2-kor ismét kikapcsolták azt. Elmondásuk alapján „embertelen” volt, ami velük történt. Két órája ültek már a gépen, mire egy pohár vizet kaptak, ételt pedig a fapados járatoktól megszokott módon pénzért lehetett venni, de abból sem jutott volna minden utas számára.

Néhány órával a beszállítás után kitolták a gépet, az utasok azt gondolták, hogy végre elhagyják a repteret, de sajnos korai volt a megkönnyebbülés. Mindenki továbbra is a gépen tartózkodott, teljes információ hiányában.

A Wizz Air egyébként ezt a járatot nem a saját gépével, hanem egy Avion Expresstől lízingelt fehér, festés nélküli Airbus A320-as repülőgéppel üzemeltette. Mint köztudott, a légitársaság gépeinek jelentős része hajtóműproblémák miatt a földre kényszerült, ezért a saját gépeiken kívül innen-onnan lízingelt repülőgépeket is bevetnek a nyári szezonban.

Több mint nyolcezer járatának törlésére kényszerülhet a Wizz Air hajtóműproblémák miatt

A járattörlések egyes szakértői becslések szerint 132 millió eurós veszteséget jelenthetnek a magyar fapados légitársaság számára.

A járat 4 óra 40 perccel a tervezett indulás után, 13:50-kor végül sikeresen felszállt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!