szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Június elején a tőkére vadászó ötletgazdák az Uber autóiban győzködhették a befektetőket vállalkozásuk életképességéről, a zsűri a vakoknak és gyengénlátóknak készült okosszemüveget díjazta.

Európa 37 városában ülhettek autóba vállalkozók, hogy ott befektetők előtt prezentálják üzleti ötletüket. Összesen négyezer pitch hangzott el a hátsó üléseken Európa-szerte, Budapesten június 1-jén lehetett olyan Uber-autót rendelni, amelyben az útitárs három zsűritag, Heal Edina, a Google Magyarország vezetője, Siklósi Zoltán, az Invescom vezetője, valamint Kassai Ákos, az IQB alapító-vezetője volt.

A zsűritagok az EVA (Extended Visual Assistant) csapatát választották az első helyezettnek, ami egy olyan mobiltelefonhoz csatlakoztatható okosszemüveg, amely vakok és gyengénlátók számára készült. A készülék mesterséges intelligencia segítségével ismeri fel a környező tárgyakat, szövegeket és egyéb jelzéseket, és viselőjével élőszóban ismerteti azokat.

„Az UberPITCH volt az első startup-verseny, ahol az EVA-projektet elindítottuk, ráadásul a kidolgozottság egy még meglehetősen alacsony fokán, inkább csak kíváncsiságból. Ezért is örülünk különösen a magyarországi első helyezésnek, mert a vakok és gyengénlátók különböző közösségeiben történt korábbi kedvező fogadtatás után úgy tűnik, hogy a technológiai startup szcéna is értékeli erőfeszítéseinket” – mondta Imre Krisztián, az EVA vezérigazgatója, aki hozzátette, hogy jelenleg a legfontosabb céljuk a prototípus mielőbbi befejezése.

A két legjobb európai ötlet lehetőséget kap arra, hogy Berlinben mutassa be üzleti ötletét Travis Kalanicknek, az Uber alapítójának, akivel együtt dolgozhatják ki saját üzleti stratégiájukat.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!