szerző:
EUrologus
Tetszett a cikk?

Új tévéreklámot indított az Európai Bizottság és az UEFA – a harminc másodperces klip már a keddi játéknap mérkőzései előtt látható volt.

„Legyen Ön is az energiatakarékosság rajongója” – ez a kezdeményezés címe. A hirdetést az EU-ban és azon kívül is sugározzák, és meccsenként több mint 35 millió futballszurkolót érhet el csak az uniós országokban. Látható lesz majd a férfi és női Bajnokok Ligája, az Európa Liga mérkőzései közben és más jelentős versenyeken. A videót a meccsek alatt a stadionokban is levetítik. A hirdetések az európai zöld megállapodást népszerűsítik, az energiatakarékosságra szólítanak fel. A kisfilmben a televíziók nézőit a stadionok közönsége figyelmezteti például arra, hogy ne hagyják nyitva a hűtő ajtaját, kapcsolják le a villanyt, ha nem tartózkodnak a szobában, és tekerjék le a fűtést.

 

 

Frans Timmermans, az Európai Európai Bizottság zöld megállapodásért felelős ügyvezető alelnöke ezt mondta a klip debütálása kapcsán: „Ukrajna orosz inváziója energiaválságot váltott ki Európában és az egész világon. A következő néhány tél kemény lesz, de megvan, ami ahhoz kell, hogy megfeleljünk ennek a kihívásnak. Az olyan egyszerű lépések, mint amilyeneket a videóban láthatunk, nagy változást hozhatnak. Ha mindannyian 1 Celsius-fokkal lecsökkentjük a fűtést, 10 milliárd köbméter gázt takaríthatunk meg. Az energiamegtakarítás az éghajlati válság elleni küzdelemben is rendkívül fontos. Csapatmunka kell hozzá: ha mindenki hozzájárul, átvészeljük a következő teleket, és készen állunk a zöldebb jövőre. Az energiatakarékosság nagyszerű taktika: rossz Putyinnak, jó az éghajlatnak.”

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!