Pálinka: túl erős a franciáknak

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

Pálinka marketing program kidolgozását kezdeményezte a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács, hogy a pálinkát minél hatékonyabban be lehessen vezetni az Európai Unió piacára.

Az elmúlt héten a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács – az Európa Tanács meghívására - háromnapos kóstoltatáson mutatta be a magyar pálinkát a franciaországi Versailles-ban. Győry László, a terméktanács igazgatója elmondta: a kóstoltatáson a francia és a külföldi látogatók mintegy 10 százaléka tudta, hogy mi az a pálinka. Mindazok, akik megkóstolták a magyar pálinkát, dicsérték a termékválasztékot, állítja Győry, bár hozzátette: a kóstolók szerint az 50 fokos erősség nem egyezik a francia ízléssel.
Az igazgató szerint jelenleg Magyarországon kereskedelmi forgalomban 1 millió hektoliterfoknyi pálinka fogy el évente, míg a bérfőzés mennyisége 5 millió hektoliterfok körül mozog. A kereskedelmi forgalom az uniós belépést követően évente várhatóan mintegy 10 százalékkal emelkedik. A bérfőzés viszont az uniós szabályozás miatt csökken.
Annak ellenére, hogy e termék már hungarikum, Romániában továbbra is pálinka (palinca) néven lehet forgalmazni a gyümölcsből lepárolt szeszesitalt. A román forgalmozók ezt azzal magyarázzák, hogy az eredetvédelem csak az exportra szánt készítményre vonatkozik. (MTI)