Gerhard Roiss, az OVM finomításért felelős vezérigazgató-helyettese szerint a megállapodással a konszern évi 8 millióról 6 millió tonnára tudja csökkenteni olajszállításait Triesztből az Adria-Bécs vezetéken (AWP) keresztül, így az új csővezetéken érkező orosz olaj körülbelül 1 dollárnyi árelőnyt biztosít majd hordónként a Brenthez viszonyítva. Roiss szerint az orosz óriásvállalattal kötött megállapodással az OMV költségarányosan javítani tudja a pozícióit a szomszédos országokkal - közöttük a Csehországgal, Szlovákiával és Magyarországgal - folytatott olajfeldolgozó versenyében. A térségben egyébként Szlovákia és Magyarország jelentik a Jukosz legnagyobb vásárlóit; e két ország együtt 7,2 millió tonna olajat vásárol. (MTI)
OMV-Jukosz: új olajvezeték Pozsony és Schwechat között
Utolsó frissítés:
Új olajvezeték építéséről és napi 100 ezer hordó olaj Ausztriába szállításáról írtak alá egyetértési nyilatkozatot a Jukosz orosz olajipari óriásvállalat és az OMV osztrák konszern képviselői szerdán. Az osztrák vállalat reméli: az orosz óriásvállalattal kötött megállapodással az OMV javítani tudja pozícióit.
Gerhard Roiss, az OVM finomításért felelős vezérigazgató-helyettese szerint a megállapodással a konszern évi 8 millióról 6 millió tonnára tudja csökkenteni olajszállításait Triesztből az Adria-Bécs vezetéken (AWP) keresztül, így az új csővezetéken érkező orosz olaj körülbelül 1 dollárnyi árelőnyt biztosít majd hordónként a Brenthez viszonyítva. Roiss szerint az orosz óriásvállalattal kötött megállapodással az OMV költségarányosan javítani tudja a pozícióit a szomszédos országokkal - közöttük a Csehországgal, Szlovákiával és Magyarországgal - folytatott olajfeldolgozó versenyében. A térségben egyébként Szlovákia és Magyarország jelentik a Jukosz legnagyobb vásárlóit; e két ország együtt 7,2 millió tonna olajat vásárol. (MTI)