Ez adódik egyrészt az állásra kényszerült hajók miatti bevétel-kiesésből, de megnövelik a fajlagos költségeket a kikötőkben veszteglő járműveknél jelentkező kiadások is. A hajóknak éjszakára le kell állniuk, s a gázlóknál történő körülményes, lassú áthaladás is komoly költségnövelő tényező. A járműveket nem lehet rendesen terhelni, az 1 200 tonnás bárkákba legfeljebb 900 tonnányi áru kerülhet. A folyamatosan romló hajózási feltételek következtében az augusztusi hónap várhatóan a júliusban tapasztaltaknál is súlyosabb károkat okozhat – mutatott rá a Mahart logisztikai vezetője, hozzátéve: a héten a német és a szerb Duna-szakaszon gyakorlatilag leállt a hajóforgalom. (MTI)
Mahart: több tízmilliós kár az alacsony vízállás miatt
Utolsó frissítés:
Több tízmillió forintos teherfuvarozási kára származhat a Mahartnak augusztusban a különösen alacsony vízállásból – mutatott rá szerdán Litvai János, a társaság folyami árufuvarozási üzletágának logisztikai vezetője.