A típust most már a világon egyedüliként üzemeltető British Airways hétfőn az utolsó 450 helyet bocsátotta áruba. A jegyek harmadát már az első másfél óra alatt elkapkodták, és délutánra csak néhány ülőhely maradt üresen az utolsó járatok valamelyikén, jóllehet a London és New York között közlekedő gépekre egy út 4350 fontba, egy menettérti jegy 8292 fontba (1,6 millió, illetve 3,1 millió forintba) kerül. A Concorde menetrendszerű repülésre utoljára október 23-án száll fel a londoni Heathrow repülőtérről. Az utolsó héten a BA húsz menetrendszerű Concorde-járatot tervez, összesen kétezer utassal, ami heti rekord lenne a géptípus három évtizedes történetében.
A brit-francia fejlesztésű Concorde leállítását tavasszal jelentette be a típust kizárólagossággal üzemeltető két társaság, a British Airways és az Air France, gazdaságossági megfontolásokra hivatkozva. A döntés mögött elsősorban a zuhanó jegyeladások és a karbantartási költségek ugyanilyen meredek emelkedése áll, valamint nem utolsósorban az, hogy a karbantartásért felelős Airbus konzorcium október végétől nem vállalja a gépek javítását. A francia légitársaság már május vége óta nem járatja Concorde-jait. A keresletet már a két évvel ezelőtti amerikai merényletek előtt erősen visszavetette az Air France egyik Concorde-jának 2000 nyarán történt párizsi katasztrófája, amelyben 113-an haltak meg.
A két cég múzeumoknak, gyűjtőknek tervezi átadni a Concorde-okat, bár a BA egyet folyamatosan repülésképes állapotban szeretne tartani, és időnként bemutató repülésekre használni. A brit vállalat elutasította fő hazai riválisának, a Virgin Atlanticnak a vételi ajánlatát. A Virgin-birodalom vezére, Sir Richard Branson két fontot ajánlott gépenként a BA-nek, arra hivatkozva, hogy annak idején az adófizetők pénzén kifejlesztett típust a brit kormány e jelképes összegért adta át a BA-nek. (MTI)
A brit-francia fejlesztésű Concorde leállítását tavasszal jelentette be a típust kizárólagossággal üzemeltető két társaság, a British Airways és az Air France, gazdaságossági megfontolásokra hivatkozva. A döntés mögött elsősorban a zuhanó jegyeladások és a karbantartási költségek ugyanilyen meredek emelkedése áll, valamint nem utolsósorban az, hogy a karbantartásért felelős Airbus konzorcium október végétől nem vállalja a gépek javítását. A francia légitársaság már május vége óta nem járatja Concorde-jait. A keresletet már a két évvel ezelőtti amerikai merényletek előtt erősen visszavetette az Air France egyik Concorde-jának 2000 nyarán történt párizsi katasztrófája, amelyben 113-an haltak meg.
A két cég múzeumoknak, gyűjtőknek tervezi átadni a Concorde-okat, bár a BA egyet folyamatosan repülésképes állapotban szeretne tartani, és időnként bemutató repülésekre használni. A brit vállalat elutasította fő hazai riválisának, a Virgin Atlanticnak a vételi ajánlatát. A Virgin-birodalom vezére, Sir Richard Branson két fontot ajánlott gépenként a BA-nek, arra hivatkozva, hogy annak idején az adófizetők pénzén kifejlesztett típust a brit kormány e jelképes összegért adta át a BA-nek. (MTI)