Autópálya-építésre 217 milliárd, közútfelújításra 88 milliárd, az EU által támogatott vasúti rehabilitációra, valamint a közlekedési és környezetvédelmi operatív programra együttesen várhatóan 120-130 milliárd forint fordítható - fejtette ki a gazdasági és közlekedési miniszter. Emlékeztetett arra, hogy autópálya-építésre az idén mintegy 80 milliárdot, közútfejlesztésre 50 milliárd forintot használhattak fel.
A miniszter közölte, hogy a Malév Rt. napokon belül megtartandó rendkívüli közgyűlésén várhatóan döntés születik a cég tőkeemeléséről, ami lehetőséget ad arra, hogy a légitársaság csatlakozzon egy jelentős méretű légi szövetségi rendszerhez, és a Ferihegyi repülőtér a térség átrakó központjává váljon.
A MÁV Rt.-nél végrehajtandó létszámleépítésről, amely mintegy 11 ezer főt érint, Csillag István azt mondta, hogy az elbocsátandó dolgozók 60 százalékának munkaviszonya nem szűnik meg, csak a MÁV-val kötött szerződése, mivel bizonyos munkafolyamatokat kiszerveznek a vasúttársaságból és önálló cégekben folytatják tovább a tevékenységet. Hozzátette, a leépítendő vasúti dolgozók többsége irodai munkát végez, így a leépítések egyúttal hozzájárulnak a társaság hatékonyabb működéséhez is.
A miniszter közölte, hogy a leépítések költségének egy részét a Volán társaságok jövő évi 750 millió forintos buszrekonstrukciós programjából vonnák el. Emlékeztetett arra, hogy az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. tavaly 2,5 milliárd forintos tőkeemelést hajtott végre a Volán társaságoknál, amelyek a pénzt buszvásárlásokra fordíthatták; ezt az összeget a szaktárca fejezetében szintén e célra 700 millió forinttal egészítették ki. (MTI)
A miniszter közölte, hogy a Malév Rt. napokon belül megtartandó rendkívüli közgyűlésén várhatóan döntés születik a cég tőkeemeléséről, ami lehetőséget ad arra, hogy a légitársaság csatlakozzon egy jelentős méretű légi szövetségi rendszerhez, és a Ferihegyi repülőtér a térség átrakó központjává váljon.
A MÁV Rt.-nél végrehajtandó létszámleépítésről, amely mintegy 11 ezer főt érint, Csillag István azt mondta, hogy az elbocsátandó dolgozók 60 százalékának munkaviszonya nem szűnik meg, csak a MÁV-val kötött szerződése, mivel bizonyos munkafolyamatokat kiszerveznek a vasúttársaságból és önálló cégekben folytatják tovább a tevékenységet. Hozzátette, a leépítendő vasúti dolgozók többsége irodai munkát végez, így a leépítések egyúttal hozzájárulnak a társaság hatékonyabb működéséhez is.
A miniszter közölte, hogy a leépítések költségének egy részét a Volán társaságok jövő évi 750 millió forintos buszrekonstrukciós programjából vonnák el. Emlékeztetett arra, hogy az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. tavaly 2,5 milliárd forintos tőkeemelést hajtott végre a Volán társaságoknál, amelyek a pénzt buszvásárlásokra fordíthatták; ezt az összeget a szaktárca fejezetében szintén e célra 700 millió forinttal egészítették ki. (MTI)