A januárban hatályba lépő törvény szerint tilos olyan elektronikus reklámlevelet (spamet) küldeni, amely hamis válaszcímet tüntet fel a fejlécben, vagy félrevezető a tárgy megjelölése; a reklám e-maileknek tartalmazniuk kell egy érvényes postai címet is, valamint annak a lehetőségét, hogy a címzettek elháríthassák a további küldeményeket. A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) a törvény felhatalmazásával megvizsgálja annak a lehetőségét, hogy tiltó listára iratkozhassanak fel mindazok, akik semmilyen körülmények között nem kérnek a reklámlevelekből. Ehhez mintául az a már létező névjegyzék szolgálhat, amelyre feliratkozva a telefonmarketing cégek kéretlen hívásait lehet letiltani.
A törvény lehetővé teszi, hogy a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság más szövetségi ügynökségek, államügyészek és internet-szolgáltatók bepereljék a tömeges reklámlevelek küldőit, egyének ugyanakkor erre nem jogosultak. A törvény megsértői reklámlevelenként 250 dolláros pénzbüntetéssel sújthatók, összesen 2 millió dollárig, illetve 5 évig terjedő börtönbüntetésre ítélhetők.
Kormányzati becslések szerint a reklámlevél-ipar meglehetősen koncentrált, a kéretlen levelek 90 százalékát mintegy 200 cég terjeszti. A kéretlen reklámlevelek napjainkban az email-forgalom több mint felét teszik ki. (MTI)
A törvény lehetővé teszi, hogy a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság más szövetségi ügynökségek, államügyészek és internet-szolgáltatók bepereljék a tömeges reklámlevelek küldőit, egyének ugyanakkor erre nem jogosultak. A törvény megsértői reklámlevelenként 250 dolláros pénzbüntetéssel sújthatók, összesen 2 millió dollárig, illetve 5 évig terjedő börtönbüntetésre ítélhetők.
Kormányzati becslések szerint a reklámlevél-ipar meglehetősen koncentrált, a kéretlen levelek 90 százalékát mintegy 200 cég terjeszti. A kéretlen reklámlevelek napjainkban az email-forgalom több mint felét teszik ki. (MTI)