Tejpiac: újabb zavart jósolnak az áruházláncok az uniós belépés idejére

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

A Metro áruházlánc évi 85 millió forint bevételről mondott le azzal, hogy a mai naptól nem rendel tejimitátumokat.

Az elmúlt évben a magyarországi Metro áruházakban a forgalmazott folyékony tej 16 százalékát tették ki a tejimitátumok. A reggeli ital és tejital néven forgalmazott termékekből még eladják a készletet, de csütörtöktől nem rendelnek a gyártóktól ilyen termékeket. A szaktárcával - a Metrón kívül - az Auchan, a Spar és a CBA kötött megállapodást, ami Jaross Tamás, a Metro Holding Hungary vezérigazgatója szerint nagy próbatétel lesz ezeknek az áruházláncoknak. Szerinte nagy kérdés, hogyan viszonyulnak ehhez a vállaláshoz azok az áruházak, akik nem csatlakoztak a megállapodáshoz. A Metro vezérigazgatója szerint a fogyasztóvédelem is hibázott, amikor nem hívta fel kellően a fogyasztók figyelmét arra, hogy a két-három éve forgalomba hozott imitátumok valójában tejipari melléktermékek, amelyek beltartalmi értéke nem azonos a tejével. Az uniós belépéssel lesz még zavar a tejpiacon, amit már a mai árak is sejtetnek – figyelmeztetett Jaross.