A tejimitátumok elterjedése nagymértékben hozzájárult a tejpiac szétzilálódásához – tette hozzá. A közlés hallatán a tejtermelők minden bizonnyal fellélegeztek, hiszen ettől a lépéstől az államtitkár is a belföldi tejeladások tízszázalékos felfutását várja.
A GfK Piackutató Intézet adataiból kiderül, a reggeli italok az utóbbi két évben jelentős vevőkört hódítottak meg. Míg 2002-ben a magyar háztartások 403 millió liter tejet és 74 millió liter reggeli italt vásároltak, tavaly a tejfogyasztás 384 millió literre esett vissza, miközben a reggeli italból már 94 millió litert adtak el.
A kereskedők megosztottak a kérdésben. Egy részük – például a Spar, a CBA, az Auchan és a Metro – csatlakozott az agrártárca kezdeményezéséhez, más láncok viszont egyelőre kivárnak. Ez azzal maghyarázható, hogy le kell mondaniuk egy biztos forgalmat hozó termékről, és esetleg szembe kell nézniük némi forgalomcsökkenéssel – írja a Népszabadság.
A GfK Piackutató Intézet adataiból kiderül, a reggeli italok az utóbbi két évben jelentős vevőkört hódítottak meg. Míg 2002-ben a magyar háztartások 403 millió liter tejet és 74 millió liter reggeli italt vásároltak, tavaly a tejfogyasztás 384 millió literre esett vissza, miközben a reggeli italból már 94 millió litert adtak el.
A kereskedők megosztottak a kérdésben. Egy részük – például a Spar, a CBA, az Auchan és a Metro – csatlakozott az agrártárca kezdeményezéséhez, más láncok viszont egyelőre kivárnak. Ez azzal maghyarázható, hogy le kell mondaniuk egy biztos forgalmat hozó termékről, és esetleg szembe kell nézniük némi forgalomcsökkenéssel – írja a Népszabadság.