A GVH fogyasztók megtévesztésének gyanúja miatt külön-külön versenyfelügyeleti eljárást indított a két lapkiadó ellen, miután tudomására jutott, hogy azok a valóságosnál magasabb példányszámokat közölnek kiadványaikról különböző híradásokban.
A versenytanács megállapította, hogy a budapesti Veritas-Invest Rt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor az általa kiadott "Házépítés" című lap példányszámára vonatkozóan valótlan adatokat tett közzé a "Média Ász" című kiadvány egyes számaiban és 2001. március 6-tól az Interneten közölt médiaajánlataiban.
A GVH másik, keddi tárgyalásán a budapesti Prevent Média Kft. jogsértését is megállapította és a fogyasztók megtévesztésére alkalmasnak minősítette, hogy a társaság 2002-ben és 2003-ben a "Média Ász"-ban, továbbá az Interneten található "Média Katalógus"-ban, és a "Médiaajánlat 2004" elnevezésű ajánlatában az általa kiadott "Recept Nélkül" című lap példányszámáról, illetve olvasottságáról a valóságosnál magasabb adatokat közölt.
A versenytanács mindkét ügy kapcsán határozatának indoklásában kiemelte: a lapok kiadói által közölt példányszám fontos mutató a lapokban reklámokat elhelyezők számára. (MTI)
A versenytanács megállapította, hogy a budapesti Veritas-Invest Rt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor az általa kiadott "Házépítés" című lap példányszámára vonatkozóan valótlan adatokat tett közzé a "Média Ász" című kiadvány egyes számaiban és 2001. március 6-tól az Interneten közölt médiaajánlataiban.
A GVH másik, keddi tárgyalásán a budapesti Prevent Média Kft. jogsértését is megállapította és a fogyasztók megtévesztésére alkalmasnak minősítette, hogy a társaság 2002-ben és 2003-ben a "Média Ász"-ban, továbbá az Interneten található "Média Katalógus"-ban, és a "Médiaajánlat 2004" elnevezésű ajánlatában az általa kiadott "Recept Nélkül" című lap példányszámáról, illetve olvasottságáról a valóságosnál magasabb adatokat közölt.
A versenytanács mindkét ügy kapcsán határozatának indoklásában kiemelte: a lapok kiadói által közölt példányszám fontos mutató a lapokban reklámokat elhelyezők számára. (MTI)