Aba Botond, a BKV vezérigazgatója szerint ez ügyben folyamatosan vizsgálják a jogi lehetőséget, illetve napok óta különböző egyeztetéseket tartanak. Részleteket a német féllel való tárgyalások lezártáig a vezérigazgató nem akart közölni.
A szerződés módosítására vagy felmondására azért van szükség, mert a Combino típusú szerelvényeknél nemrég konstrukciós hibákat észleltek, amelyek miatt e járművek balesetveszélyessé válhatnak.
A BKV és a Siemens között múlt évben kötött szerződés alapján a nagykörútra szánt negyven új, egyenként 54 méter hosszú villamost 2006 végéig szállítanák. A tervek szerint egy prototípus még idén, az első két szerelvény pedig a jövő év elején érkezne Budapestre.
Szálka Miklós, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának alelnöke közölte, hogy a szerződés módosítása helyett új közbeszerzési eljárást kellene kiírni. Mint mondta, teljesen eltér ugyanis az érvényes szerződéstől az a módosítási javaslat, amelyről jelenleg szó van. Olyan szerkezeti részekkel rendelnék meg ugyanis az új villamosokat, amelyek még sehol nem lettek kipróbálva, nincs referenciájuk.
A fideszes politikus szerint Potsdamban az összes alacsony padlójú Siemens-villamost visszarendelték konstrukciós gondok miatt. Megjegyezte, hogy az új nagykörúti szerelvényeket negyven évi használatra tervezik, ezért nagy a kockázata annak, hogy mit is vesznek.
Szálka emlékeztetve arra, hogy korábban a Siemens pályázata volt a legdrágább, leszögezte: nem lehet egy teljesen más konstrukciót megvenni, mint amiről a közbeszerzés szólt. Szerinte ma már nem igaz az a korábbi érvelés sem, amelyekkel döntöttek a tender sorrendjéről. Eszerint a Siemens azzal nyert, hogy gyorsabban szállít, és hogy műszakilag a legtökéletesebb a villamosa. (MTI)
A szerződés módosítására vagy felmondására azért van szükség, mert a Combino típusú szerelvényeknél nemrég konstrukciós hibákat észleltek, amelyek miatt e járművek balesetveszélyessé válhatnak.
A BKV és a Siemens között múlt évben kötött szerződés alapján a nagykörútra szánt negyven új, egyenként 54 méter hosszú villamost 2006 végéig szállítanák. A tervek szerint egy prototípus még idén, az első két szerelvény pedig a jövő év elején érkezne Budapestre.
Szálka Miklós, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának alelnöke közölte, hogy a szerződés módosítása helyett új közbeszerzési eljárást kellene kiírni. Mint mondta, teljesen eltér ugyanis az érvényes szerződéstől az a módosítási javaslat, amelyről jelenleg szó van. Olyan szerkezeti részekkel rendelnék meg ugyanis az új villamosokat, amelyek még sehol nem lettek kipróbálva, nincs referenciájuk.
A fideszes politikus szerint Potsdamban az összes alacsony padlójú Siemens-villamost visszarendelték konstrukciós gondok miatt. Megjegyezte, hogy az új nagykörúti szerelvényeket negyven évi használatra tervezik, ezért nagy a kockázata annak, hogy mit is vesznek.
Szálka emlékeztetve arra, hogy korábban a Siemens pályázata volt a legdrágább, leszögezte: nem lehet egy teljesen más konstrukciót megvenni, mint amiről a közbeszerzés szólt. Szerinte ma már nem igaz az a korábbi érvelés sem, amelyekkel döntöttek a tender sorrendjéről. Eszerint a Siemens azzal nyert, hogy gyorsabban szállít, és hogy műszakilag a legtökéletesebb a villamosa. (MTI)