Megtámadta az easyJet, a legnagyobb európai fapados légitársaság az Air France és a holland KLM egyesülésének EU-bizottsági jóváhagyását, a tranzakció ugyanis szerinte főleg a francia cég monopolhelyzetének erősítését jelenti. Az olcsó európai utakat kínáló brit légitársaság keresetet nyújtott be a luxemburgi EU-bíróság első fokon ítélkező tanácsához, az Elsőfokú Bírósághoz, kérve a francia és a holland cég összeolvadását szentesítő brüsszeli döntés megsemmisítését.
A társaság szerint az easyJet maga is a konszolidáció híve az európai légi forgalomban, mivel fenntarthatatlannak látja, hogy minden egyes országnak saját nemzeti légitársasága legyen. Az easyJet szerint azonban az EU bizottsága úgy hagyta jóvá az Air France és a KLM egyesülését, hogy nem írta elő a megfelelő versenyhelyzet biztosítását a két cég által jelentős részben ellenőrzött piacokon. Nem vette figyelembe azt sem, hogy a KLM az Air France versenytársa is lehetne azokon az új piacokon, amelyek az EU és más országok, főleg az Egyesült Államok között folyó "nyitott égbolt"-tárgyalások révén valószínűleg meg fognak nyílni.
A brit cég szerint a fúzió főleg a máris igen korlátozottan hozzáférhető két fő párizsi repülőtéren, a Charles de Gaulle-on és az Orlyn fogja tovább erősíteni az Air France monopolhelyzetét. Az easyJet szerint egyetlen uniós légitársaságnak sincs olyan mértékű monopóliuma saját országa légi piacán, mint az Air France-nak, amely a francia belső piac 74 százalékát ellenőrzi, és a Charles de Gaulle repülőtér fel- és leszállási jogainak ugyancsak 74 százaléka az övé. (MTI)
A társaság szerint az easyJet maga is a konszolidáció híve az európai légi forgalomban, mivel fenntarthatatlannak látja, hogy minden egyes országnak saját nemzeti légitársasága legyen. Az easyJet szerint azonban az EU bizottsága úgy hagyta jóvá az Air France és a KLM egyesülését, hogy nem írta elő a megfelelő versenyhelyzet biztosítását a két cég által jelentős részben ellenőrzött piacokon. Nem vette figyelembe azt sem, hogy a KLM az Air France versenytársa is lehetne azokon az új piacokon, amelyek az EU és más országok, főleg az Egyesült Államok között folyó "nyitott égbolt"-tárgyalások révén valószínűleg meg fognak nyílni.
A brit cég szerint a fúzió főleg a máris igen korlátozottan hozzáférhető két fő párizsi repülőtéren, a Charles de Gaulle-on és az Orlyn fogja tovább erősíteni az Air France monopolhelyzetét. Az easyJet szerint egyetlen uniós légitársaságnak sincs olyan mértékű monopóliuma saját országa légi piacán, mint az Air France-nak, amely a francia belső piac 74 százalékát ellenőrzi, és a Charles de Gaulle repülőtér fel- és leszállási jogainak ugyancsak 74 százaléka az övé. (MTI)