Egyre több autóvásárló képtelen törleszteni a részleteket

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

Az elmúlt három évben megháromszorozódott azon gépkocsi vásárlók száma, akik nem tudják törleszteni az árat, ez pedig a finanszírozási jutalék csökkenéséhez vezet.

Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke csütörtökön a működési költségek növekedése miatt arra kérte a szervezet tagjait, hogy "az eddig folytatott árengedmény-harc helyett az ügyfél-kiszolgálás minősége kerüljön előtérbe".



Jövő év októberében lép életbe az a jogszabály, amely hatályon kívül helyezi az Európai Unióban az úgynevezett területvédelemre vonatkozó záradékot - közölte Rolf Leuchtenberger, a német márkakereskedői szövetség (ZDK) elnöke, majd ismertette: a jogszabály értelmében jövő októbertől megszűnik a tagállamokban az importőrök "egyeduralma", a kereskedők csupán 30 százalékban kötelesek a nemzeti importőrtől vásárolni gépkocsit, 70 százalékban más ország importőrétől vagy más kereskedőtől szerezhetik be.



A német szövetség elnöke úgy vélte, hogy ezzel jelentősen javulhat a kereskedők helyzete, és egységessé válhatnak az árak. Németországban jelenleg a kereskedők 70 százaléka veszteségesen működik – mondta Leuchtenberger, s példaként megemlítette, hogy egy VW Passat típusú gépkocsi gyári eladási ára Görögországban 39 százalékkal, Lengyelországban pedig 50 százalékkal alacsonyabb, mint Németországban.



(MTI)