A Fővárosi Bíróság elnöke a kiemelkedő társadalmi érdekre tekintettel rendelte el a soron kívüli eljárást - mondta Albert Viktor, a bíróság szóvivője az MTI-nek. A Fővárosi Bíróságnak két civilszervezet kérésére a közigazgatási perben törvényességi szempontból kell vizsgálnia a metróépítéshez szükséges szakhatósági engedélyt, az alperes Környezet- és Természetvédelmi Főfelügyelőség határozatát. A felperes Erzsébetvárosi Társasházak Közösségeinek és Képviselőinek Érdekvédelmi Egyesülete (ETKE) és a Társasházak Lakóközösségének Érdekvédelmi Szervezete januárban adta be keresetét.
Ignéczi Tibor, az ETKE képviselője korábban elmondta: amíg a bíróság tárgyalja az ügyet, a főfelügyelőség határozata nem jogerős, nem végrehajtható, azaz nem kezdődhet meg a metró építése.
A BKV Rt. DBR Metró projektigazgatója február közepén szakmailag alaptalannak nevezte az erzsébetvárosi civilek felvetését. Gulyás László akkor elmondta: az egyesület többek közt azt nehezményezi, hogy a metróalagút csak tíz méter mélyen haladna a kerületi házak alatt. Tudatta azt is, hogy a civilek által korábban megismertnél 3,5 méterrel mélyebbre helyezték az alagutat. A mai technológiai-mérnöki tudás mellett az eredeti mélységben vezetett metróalagút sem okozott volna gondot a lakóházak szempontjából.
A projektigazgató júniusban azt is elmondta: ha csak az év második felében, netán október után lehet kiírni a 4-es metró építésének első pályázatait, akkor szinte bizonyosra vehető, hogy nem készül el 2008 végéig a Keleti és a Kelenföldi Pályaudvar közötti szakasz. Az új metróvonalat a tervek szerint 2008. december 31-én adják át.
Ignéczi Tibor, az ETKE képviselője korábban elmondta: amíg a bíróság tárgyalja az ügyet, a főfelügyelőség határozata nem jogerős, nem végrehajtható, azaz nem kezdődhet meg a metró építése.
A BKV Rt. DBR Metró projektigazgatója február közepén szakmailag alaptalannak nevezte az erzsébetvárosi civilek felvetését. Gulyás László akkor elmondta: az egyesület többek közt azt nehezményezi, hogy a metróalagút csak tíz méter mélyen haladna a kerületi házak alatt. Tudatta azt is, hogy a civilek által korábban megismertnél 3,5 méterrel mélyebbre helyezték az alagutat. A mai technológiai-mérnöki tudás mellett az eredeti mélységben vezetett metróalagút sem okozott volna gondot a lakóházak szempontjából.
A projektigazgató júniusban azt is elmondta: ha csak az év második felében, netán október után lehet kiírni a 4-es metró építésének első pályázatait, akkor szinte bizonyosra vehető, hogy nem készül el 2008 végéig a Keleti és a Kelenföldi Pályaudvar közötti szakasz. Az új metróvonalat a tervek szerint 2008. december 31-én adják át.