A Magyarországon Lolka és Bolka néven ismert, kerek fejű fiúk körül a szerzők huzakodtak a jogdíjak miatt. A sorozatot ma is a világ számos országában vetítik a tévéállomások.
A legfelsőbb bíróság a bielsko-bialai ítéletet hagyta helyben: eszerint az ottani stúdióban készült film után a szerzői jogok egyharmada mostantól Wladyslaw Nehrebeck rendezőnek, a filmstúdió vezetőjének jogutódait illeti. Eredetileg ugyanis Alfred Ledwig, Lolek és Bolek "atyja" és rajzolója a jogdíjak 95 százalékát követelte magának.
Lolek és Bolek körül a harc már nem sokkal az első rész 1972-ben lezajlott sikeres bemutatója után elkezdődött. Amikor aztán Ledwig a nyolcvanas években kivándorolt, kénytelen volt lemondani a jogdíjakról. Németországban azonban jogi úton megtámadta a kikényszerített megállapodást.
Ledwig ügyvédje a csütörtöki ítéletről kijelentette: nem elégedett, ám ezzel a jogi lehetőségek végleg kimerültek. (MTI)
A legfelsőbb bíróság a bielsko-bialai ítéletet hagyta helyben: eszerint az ottani stúdióban készült film után a szerzői jogok egyharmada mostantól Wladyslaw Nehrebeck rendezőnek, a filmstúdió vezetőjének jogutódait illeti. Eredetileg ugyanis Alfred Ledwig, Lolek és Bolek "atyja" és rajzolója a jogdíjak 95 százalékát követelte magának.
Lolek és Bolek körül a harc már nem sokkal az első rész 1972-ben lezajlott sikeres bemutatója után elkezdődött. Amikor aztán Ledwig a nyolcvanas években kivándorolt, kénytelen volt lemondani a jogdíjakról. Németországban azonban jogi úton megtámadta a kikényszerített megállapodást.
Ledwig ügyvédje a csütörtöki ítéletről kijelentette: nem elégedett, ám ezzel a jogi lehetőségek végleg kimerültek. (MTI)