Már csak azért sem intézzük szállásainkat a világhálón keresztül, mert a 2004-es első negyedévben a megkérdezett hazai szállodáknak (pl.: Szidónai Kastélyszálló, Hotel Tihany Átrium) csak 52, a panzióknak (pl.: Ring Fogadó, Richter Hotel Fogadó) pedig 25 százaléka biztosított lehetőséget az internetes szobafoglalásra.
A tavalyi évben szállodák esetében az összes szobafoglalás 7 százalékát, panzióknál 6 százalékát kezdeményezték a neten keresztül, azonban ezeknek a szobáknak az interneten keresztül történő kifizetése nem érte el az 1 százalékot sem. Bár az is az igazsághoz tartozik, hogy az ilyen típusú kifizetésre a szállodáknak csak 8, a panzióknak pedig 1 százaléknál kevesebb nyújt lehetőséget.
A Sun Microsystem Magyarország Kft.-vel közreműködő GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Magyarország Rt. felmérése szerint 2004 áprilisában a szállodáknak körülbelül négyötöde, a panzióknak pedig kevesebb, mint háromnegyede rendelkezett internet-kapcsolattal, míg saját honlapot a szállodák 70 százaléka, a panzióknak pedig 50 százaléka épített ki. A honlap, illetve a világhálóra való csatlakozás valószínűsége általában egyenesen arányos a szálloda csillagainak számával; így a 4 és 5 csillagos szállodákban az internet-ellátottság közel 100 százalékos, míg ez a szám az 1 és 2 csillag arányában már 60 százalékra csökken. Panziók esetében szintén a magasabb csillagszám sejtet biztosabb internet-elérést.
A nagyobb, magasabb színvonalú szállodák inkább adnak a külföldi weboldalakon való megjelenésre, mint a hazaira, mert az ezekbe a hotelekbe látogató külföldiek aránya magasabb a magyarokénál. Viszont az 1 és 2 csillagos szállodák inkább a helyi, vagy megyei turisztikai portálon való megjelenést preferálják.
A honlappal rendelkező szállodák háromnegyedében lehetőség nyílik a honlapon keresztül történő szobafoglalásra, ugyanakkor az interneten keresztül beérkezett megrendelések feldolgozása még többnyire manuális úton történik. Az automatikus feldolgozás feltétele, hogy a szállodák integrálják internetes és belső, szobafoglalási rendszereiket, hogy a kettő kommunikálni tudjon egymással; azonban ez még a 4 és 5 csillagos hotelek közel 60 százalékában is hiányzik. Erre a fejlesztésre eddig inkább a külföldi vevőkörrel dolgozó szállodákban került sor, hiszen számukra fontosabb a vendégek ilyen típusú regisztrálása.
Az online szobafoglalásra lehetőséget biztosító szállodák esetén a tavalyi évben az összes szobafoglalás 12, a panzióknál pedig 19 százaléka az interneten keresztül történt. A jövőben várhatóan növekedik ez az arány, és a megkérdezett szállodák szerint 2004-ben ez a százalékos szám szállodáknál elérheti a 25-öt, panzióknál pedig a 28-at.
A tavalyi évben szállodák esetében az összes szobafoglalás 7 százalékát, panzióknál 6 százalékát kezdeményezték a neten keresztül, azonban ezeknek a szobáknak az interneten keresztül történő kifizetése nem érte el az 1 százalékot sem. Bár az is az igazsághoz tartozik, hogy az ilyen típusú kifizetésre a szállodáknak csak 8, a panzióknak pedig 1 százaléknál kevesebb nyújt lehetőséget.
A Sun Microsystem Magyarország Kft.-vel közreműködő GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Magyarország Rt. felmérése szerint 2004 áprilisában a szállodáknak körülbelül négyötöde, a panzióknak pedig kevesebb, mint háromnegyede rendelkezett internet-kapcsolattal, míg saját honlapot a szállodák 70 százaléka, a panzióknak pedig 50 százaléka épített ki. A honlap, illetve a világhálóra való csatlakozás valószínűsége általában egyenesen arányos a szálloda csillagainak számával; így a 4 és 5 csillagos szállodákban az internet-ellátottság közel 100 százalékos, míg ez a szám az 1 és 2 csillag arányában már 60 százalékra csökken. Panziók esetében szintén a magasabb csillagszám sejtet biztosabb internet-elérést.
A nagyobb, magasabb színvonalú szállodák inkább adnak a külföldi weboldalakon való megjelenésre, mint a hazaira, mert az ezekbe a hotelekbe látogató külföldiek aránya magasabb a magyarokénál. Viszont az 1 és 2 csillagos szállodák inkább a helyi, vagy megyei turisztikai portálon való megjelenést preferálják.
A honlappal rendelkező szállodák háromnegyedében lehetőség nyílik a honlapon keresztül történő szobafoglalásra, ugyanakkor az interneten keresztül beérkezett megrendelések feldolgozása még többnyire manuális úton történik. Az automatikus feldolgozás feltétele, hogy a szállodák integrálják internetes és belső, szobafoglalási rendszereiket, hogy a kettő kommunikálni tudjon egymással; azonban ez még a 4 és 5 csillagos hotelek közel 60 százalékában is hiányzik. Erre a fejlesztésre eddig inkább a külföldi vevőkörrel dolgozó szállodákban került sor, hiszen számukra fontosabb a vendégek ilyen típusú regisztrálása.
Az online szobafoglalásra lehetőséget biztosító szállodák esetén a tavalyi évben az összes szobafoglalás 12, a panzióknál pedig 19 százaléka az interneten keresztül történt. A jövőben várhatóan növekedik ez az arány, és a megkérdezett szállodák szerint 2004-ben ez a százalékos szám szállodáknál elérheti a 25-öt, panzióknál pedig a 28-at.