Eladják a Nemzeti Tankönyvkiadót, a Hungexpót és Hollóházát

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

Kiírják eladásra a Hungexpót, a Nemzeti Tankönyvkiadó és a Hollóházi Porcelán többségi részesedését – döntött az ÁPV Rt. igazgatósága.

Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Részvénytársaság (ÁPV Rt.) közleménye szerint az igazgatóság csütörtöki ülésén döntött arról, hogy nyilvános, kétfordulós, előminősítéses pályázatot ír ki a Hungexpo Rt. teljes állami tulajdoni részvénycsomagjának értékesítésére. A cég értékesítésének pályázati felhívása augusztus elején jelenik meg hazai és külföldi lapokban. A Hungexpo megvásárlására benyújtandó pályázatoknak tartalmaznia kell egy vásárváros kialakításának tervét is, de az ÁPV Rt. a befektetőre bízza annak eldöntését, hogy a jelenlegi, vagy egy új helyszínen valósítja meg a fejlesztéseket.



A vagyonkezelő határozott arról is, hogy nyilvános, kétfordulós pályázatot írnak ki a Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. többségi részesedésének értékesítésére. A tankönyvkiadó részleges privatizációja során a társaság 75 százalék minusz 1 szavazati arányt képviselő tulajdonrészből 70 százalék minusz 1 részvénycsomagra tehetnek ajánlatot a befektetők, az 5 százalékos részvénycsomagot a privatizációs törvény értelmében kedvezményesen a cég munkavállalói vehetik meg.



Ugyancsak meghirdetik eladásra a Hollóházi Porcelán Rt. többségi állami tulajdonú részvénycsomagját. A nyilvános egyfordulós pályázati eljárás során a befektetők ajánlatot tehetnek az ÁPV Rt. tulajdonában lévő 75,64 százalékos részvénycsomagra, és további vételi kötelezettséget kell vállalniuk tranzakciós árfolyamon a Magyar Befektetési és Vagyonkezelési Rt. (MBV Rt.) tulajdonában lévő 23,61 százalékos részesedésre is.



Az igazgatóság döntése szerint a Mahart Duna-Cargo Kft. 99,33 százalékos üzletrészét a legjobb ajánlattevő, a DDSG-Cargo GmbH veheti meg, amely 1,063 milliárd forintot ajánlott a folyami áruszállító cég többségéért. A nyertes pályázó kötelezettséget vállalt arra is, hogy egy éven belül 1,2 milliárd forinttal megemeli a társaság törzstőkéjét.



A Mahart Duna-Cargo Kft. privatizáció pályázati dokumentációt nyolc társaság vette meg. A május 24-i határidőig öt ajánlat érkezett, melyek közül három volt érvényes. A második helyen a Bavaria Schiffarts und Spedition Ag végzett, a harmadik helyet a Plimsoll Kft. és a Masped Rail Kft. konzorcium szerezte meg.



A vagyonkezelő jóváhagyta, hogy a Budapest Airport Rt. megkezdje a Ferihegy 1-es terminál átépítését. A teljes beruházás becsült költségkerete mintegy 8,7 milliárd forintot tesz ki. Az ÁPV Rt. elfogadta a Malév Rt. privatizációs koncepciójára vonatkozó kormány-előterjesztés tervezetét.