Metro áruházak: növekedés és kelet-európai terjeszkedés

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

A német Metro kiskereskedelmi lánc pénteken 143,5 millió eurós adózott eredményt jelentett az első félévről, a tavalyi első félévi 118 millió euró helyett.

A forgalma 5,1 százalékkal 26,2 milliárd euróra nőtt - árfolyamhatások nélkül 6,2 százalékos lett volna a növekedés -, az üzemi eredménye (EBITA) 463 millió euróra emelkedett 369 millióról. Egész évre továbbra is 6 százalékos forgalomnövekedést várnak, jóllehet a második negyedben a forgalom növekedése lassult. Kelet-Európában a forgalom 11,2 százalékkal bővült az első félévben, a jelentés elsősorban a lengyel, a magyar és a görög piac javulását emelte ki.



A Metro a méretre ötödik kiskereskedelmi lánc, 2370 üzlettel világszerte. A cég további terjeszkedést tervez Magyarországon és Kelet-Európában is: Magyarországon három új áruház létesül 2006-ig, az anyacég, a Praktiker AG az elkövetkező három évben hét új áruházat kíván nyitni Bulgáriában, összesen 50 millió eurós beruházással.

(MTI)