Csen Feng, a Hainan Airlines Company Ltd. elnöke Hainanban, sajtótájékoztatón jelentette be a Malévval kapcsolatos privatizációs terveit.
Cseng Feng szerint tőkebevonásra lenne szükség a Malévnál, a regionális forgalomban közlekedő Fokkerek, CRJ típusú gépek nem a legmegfelelőbbek. Hozzáfűzte azt is, ha napirenden lesz a repülőtéri privatizáció is, megfontolják részvételüket.
Az elnök szerint a Hainan légitársaság tíz év alatt Kína negyedik legnagyobb légitársasága lett, közel 100 repülőgépet üzemeltetnek és hetente 2.500 járatot indítanak. A Hainan-csoport tulajdonosai kínai és nemzetközi befektetői csoportok. Soros György érdekeltségébe tartozik a társaság 15 százaléka. A társaságot leginkább a négy nagy kínai kereskedelmi bank finanszírozza . Eladósodottságuk 70-80 százalék körüli, ami a Hainan elnöke szerint a légi iparban megszokott mértékű. Az elnök azt is hangsúlyozta, hogy a társaság tőkeminősítése jó.
Sándor László, a Malév Rt. elnök-vezérigazgatója szerint számos együttműködési lehetőségük van még, amelyet mindkét légitársaság előnyösen fel tud használni, példaként említette a Cargo üzletágat, hozzátette, hogy az együttműködés erősíti a Malévet, és így Ferihegy elosztó szerepét is .
(MTI)
Cseng Feng szerint tőkebevonásra lenne szükség a Malévnál, a regionális forgalomban közlekedő Fokkerek, CRJ típusú gépek nem a legmegfelelőbbek. Hozzáfűzte azt is, ha napirenden lesz a repülőtéri privatizáció is, megfontolják részvételüket.
Az elnök szerint a Hainan légitársaság tíz év alatt Kína negyedik legnagyobb légitársasága lett, közel 100 repülőgépet üzemeltetnek és hetente 2.500 járatot indítanak. A Hainan-csoport tulajdonosai kínai és nemzetközi befektetői csoportok. Soros György érdekeltségébe tartozik a társaság 15 százaléka. A társaságot leginkább a négy nagy kínai kereskedelmi bank finanszírozza . Eladósodottságuk 70-80 százalék körüli, ami a Hainan elnöke szerint a légi iparban megszokott mértékű. Az elnök azt is hangsúlyozta, hogy a társaság tőkeminősítése jó.
Sándor László, a Malév Rt. elnök-vezérigazgatója szerint számos együttműködési lehetőségük van még, amelyet mindkét légitársaság előnyösen fel tud használni, példaként említette a Cargo üzletágat, hozzátette, hogy az együttműködés erősíti a Malévet, és így Ferihegy elosztó szerepét is .
(MTI)