Mivel a szükséges földterületek felvásárlása a tulajdonosok egy részének ellenkezése miatt leállt, ezért a kormány augusztus 18-án a kisajátítás mellett döntött – adta hírül a pozsonyi Új Szó. Ennek hatására viszont számos tulajdonos inkább az önkéntes eladás mellett döntött. Stanislav Vinc, a beruházást lebonyolító Žilina Invest társaság vezetője szerint főleg a 10 négyzetméternél kisebb parcellákkal rendelkezők adták be a derekukat, akikből közel 500-at tartanak nyilván.
A tulajdonosok egy része azért makacskodott, mert az állam által kínált négyzetméterenkénti, átlagosan 142 koronás vételárat keveselték, ehelyett 350 koronát kérnek. Dušan Mikulík, az ellenálló tulajdonosok petíciós bizottságának elnöke közölte: az építési engedély megadása után parcelláikat már nem mezőgazdasági, hanem építési területként tarthatják nyilván, ami magasabb vételárat eredményezhet. Az elmúlt hetekben felgyorsult felvásárlás ellenére Szlovákia nem tudja tartani az eredeti határidőt, amely szerint augusztus 31-ig kellett volna a beruházónak átadni a kívánt földterületet.
A helyzetet nehezíti, hogy nagy valószínűséggel 2006 végéig nem épül meg a Pozsonyt Zsolnával összekötő autósztráda még hiányzó közel 40 km-es szakasza, ami a beruházás egyik legfontosabb előfeltétele. A Hospodárske Noviny által idézett szakember szerint már nem lehet behozni a késést. (MTI)
A tulajdonosok egy része azért makacskodott, mert az állam által kínált négyzetméterenkénti, átlagosan 142 koronás vételárat keveselték, ehelyett 350 koronát kérnek. Dušan Mikulík, az ellenálló tulajdonosok petíciós bizottságának elnöke közölte: az építési engedély megadása után parcelláikat már nem mezőgazdasági, hanem építési területként tarthatják nyilván, ami magasabb vételárat eredményezhet. Az elmúlt hetekben felgyorsult felvásárlás ellenére Szlovákia nem tudja tartani az eredeti határidőt, amely szerint augusztus 31-ig kellett volna a beruházónak átadni a kívánt földterületet.
A helyzetet nehezíti, hogy nagy valószínűséggel 2006 végéig nem épül meg a Pozsonyt Zsolnával összekötő autósztráda még hiányzó közel 40 km-es szakasza, ami a beruházás egyik legfontosabb előfeltétele. A Hospodárske Noviny által idézett szakember szerint már nem lehet behozni a késést. (MTI)