A 2003-as esztendő a kockázatvállalási verseny éve volt a személygépjármű-finanszírozási piacon – mondta a Világgazdaságnak Kovács István, a K&H Lízingcsoport értékesítéstámogatási igazgatója. A lap szerint piaci igényekre reagálva a lízingcégek alacsony, sokszor nulla önerővel, rendkívül hosszú futamidővel, a törlesztés jelentős türelmi idő után történő megkezdésével, illetve a használt autó beszámításának akár több százezer forintos támogatásával versenyeztek az ügyfelek kegyeiért. Ennek a hatása érezhető most - véli Kovács.
A piac zömét kitevő kisautószegmensben ma már 60-70 százalékos eszközfedezettségnél jobbat nem tudnak elérni a lízingcégek. Az önerő mértéke mellett további kockázati tényezőt jelent az árfolyam, hiszen az autóhitelek 99 százaléka deviza alapon működik. Az éleződő verseny ugyanis a haszonkulcsok látványos zuhanásához vezetett, s csak egy nagyobb, jó minőségű portfólióval lehet bírni a versenyt - mondta a Világgazdaságnak Antall Pál, a Magyar Lízingszövetség elnöke.
A visszavett autók számának bővülése az összes piaci szereplőt érintette, bár különböző mértékben. Az önerő mértéke az Euroleasingnél is csökkent, az új autóknál a 10 százalékhoz közelít, ám az átlag 25–30 százalék között található. Aki nem tud egy ekkora kezdőrészletet felmutatni, félő, hogy a havi törlesztésnél is adódhatnak gondjai – mondta Szeredás Bence üzletkötő.
A Merkantil csoport 30-50 darabos csomagokban értékesíti a visszavett autókat, a kínálat az interneten is hozzáférhető. A CIB Lízing Csoportnál 60-90 napos átlagforgási időtartammal sikerül érvényesíteni a visszavett autó követeléseket. Az értékesítést szerződéses partnerei – budapesti és vidéki autókereskedések – közreműködésével bonyolítják. A K&H Lízingcsoportnál a viszszavett autókat a honlapjukon, illetve személygépjármű-márkakereskedő partnereiken keresztül értékesítik.
A Raiffeisen Lízing az egyedi értékesítés mellett csomagokban is kínálja a visszavett gépjárműveket, kizárólag interneten. Az Erste Leasing 10-12 autókereskedőn keresztül bonyolítja le az eladást.
A piac zömét kitevő kisautószegmensben ma már 60-70 százalékos eszközfedezettségnél jobbat nem tudnak elérni a lízingcégek. Az önerő mértéke mellett további kockázati tényezőt jelent az árfolyam, hiszen az autóhitelek 99 százaléka deviza alapon működik. Az éleződő verseny ugyanis a haszonkulcsok látványos zuhanásához vezetett, s csak egy nagyobb, jó minőségű portfólióval lehet bírni a versenyt - mondta a Világgazdaságnak Antall Pál, a Magyar Lízingszövetség elnöke.
A visszavett autók számának bővülése az összes piaci szereplőt érintette, bár különböző mértékben. Az önerő mértéke az Euroleasingnél is csökkent, az új autóknál a 10 százalékhoz közelít, ám az átlag 25–30 százalék között található. Aki nem tud egy ekkora kezdőrészletet felmutatni, félő, hogy a havi törlesztésnél is adódhatnak gondjai – mondta Szeredás Bence üzletkötő.
A Merkantil csoport 30-50 darabos csomagokban értékesíti a visszavett autókat, a kínálat az interneten is hozzáférhető. A CIB Lízing Csoportnál 60-90 napos átlagforgási időtartammal sikerül érvényesíteni a visszavett autó követeléseket. Az értékesítést szerződéses partnerei – budapesti és vidéki autókereskedések – közreműködésével bonyolítják. A K&H Lízingcsoportnál a viszszavett autókat a honlapjukon, illetve személygépjármű-márkakereskedő partnereiken keresztül értékesítik.
A Raiffeisen Lízing az egyedi értékesítés mellett csomagokban is kínálja a visszavett gépjárműveket, kizárólag interneten. Az Erste Leasing 10-12 autókereskedőn keresztül bonyolítja le az eladást.