Mark Fields, a Ford európai érdekeltségekért felelős alelnöke azt mondta, hogy a Ford teljes felső kategóriás európai autóipari szegmense – amelynek a Jaguar mellett a Land Rover, az Aston Martin és a svéd Volvo is része – igen kiábrándító teljesítményt mutat, és csak az idei második negyedévben 362 millió dollár adó előtti veszteséget termelt. Az eredményromlás különösen kirívó volt a Jaguarnál, ami ipari források szerint azt jelenti, hogy a második negyedévi konszolidált veszteség csaknem felét a Jaguar produkálta. A céget különösen érzékenyen érintette a termelés 50 százalékát felvevő amerikai piac gyengesége, amelynek fő oka az erős font.
Joe Greenwell, a Jaguar vezérigazgatója elmondta, hogy a cég 1989 óta – amikor a Ford megvette a márkanevet – 22 ezer autóról 125 ezerre növelte az éves termelést, emellett úttörő alumínium-felhasználási és dízeltechnikai újításokat vezetett be. A jelentős növekedés sem volt elegendő azonban a Jaguar jelenlegi termelési szerkezetének fenntartásához.
A bejelentett tervek szerint az 1950 óta működő coventry-i üzem 2500 dolgozójának jelentős részét átirányítják a közeli Castle Bromwich-i gyárba, de mintegy 300-an Coventryben maradnak, ahol a jövőben a járművek belső terét díszítő faelemek megmunkálását végzik. A Jaguar teljes hálózatában 750 fős leépítés várható.
Autóipari elemzők szerint a Jaguar messze nem termel annyi autót, amennyi az összesen három nagy-britanniai összeszerelő üzem fenntartását indokolná. Az egyik szakértői elemzés szerint a német Volkswagen hazai gyárai egyenként termelnek 160 ezer járművet évente, ugyanakkor a Jaguar három üzeme összesen nem állít elő 130 ezer autót.
Mark Fields európai Ford-alelnök a pénteki sajtótájékoztatón bejelentette, hogy a Jaguar az idei szezon végén kivonul a Forma-1-es autóversenyből is. A Ford üzletileg nem látja megalapozottnak, hogy bármelyik márkaneve jelen legyen a Forma-1-ben – mondta. Fields közölte ugyanakkor, hogy a Forma-1-ben meglévő infrastruktúráját a Jaguar nem felszámolni akarja, hanem eladni. Lehetséges vevőjelölteket azonban az igazgató nem említett. (MTI)
Képek: Reuters
Joe Greenwell, a Jaguar vezérigazgatója elmondta, hogy a cég 1989 óta – amikor a Ford megvette a márkanevet – 22 ezer autóról 125 ezerre növelte az éves termelést, emellett úttörő alumínium-felhasználási és dízeltechnikai újításokat vezetett be. A jelentős növekedés sem volt elegendő azonban a Jaguar jelenlegi termelési szerkezetének fenntartásához.
A bejelentett tervek szerint az 1950 óta működő coventry-i üzem 2500 dolgozójának jelentős részét átirányítják a közeli Castle Bromwich-i gyárba, de mintegy 300-an Coventryben maradnak, ahol a jövőben a járművek belső terét díszítő faelemek megmunkálását végzik. A Jaguar teljes hálózatában 750 fős leépítés várható.
Autóipari elemzők szerint a Jaguar messze nem termel annyi autót, amennyi az összesen három nagy-britanniai összeszerelő üzem fenntartását indokolná. Az egyik szakértői elemzés szerint a német Volkswagen hazai gyárai egyenként termelnek 160 ezer járművet évente, ugyanakkor a Jaguar három üzeme összesen nem állít elő 130 ezer autót.
Mark Fields európai Ford-alelnök a pénteki sajtótájékoztatón bejelentette, hogy a Jaguar az idei szezon végén kivonul a Forma-1-es autóversenyből is. A Ford üzletileg nem látja megalapozottnak, hogy bármelyik márkaneve jelen legyen a Forma-1-ben – mondta. Fields közölte ugyanakkor, hogy a Forma-1-ben meglévő infrastruktúráját a Jaguar nem felszámolni akarja, hanem eladni. Lehetséges vevőjelölteket azonban az igazgató nem említett. (MTI)
Képek: Reuters