A dohányipar az 1960-as évektől kezdődően több száz millió dollárt költött olyan szervezetekre és programokra, amelyek révén folyamatosan tagadták a dohányzás és rákbetegség közötti összefüggést megállapító orvosi bizonyítékokat - mondta Frank Marine ügyész, a vád képviselője a nagy dohányipari cégek ellen a szövetségi kormányzat által indított per nyitónapján.
A cégek vezetői pontosan tudták, hogy reklámjaik, tájékoztatásaik félrevezetőek, de tartottak attól, hogy az emberek egészségügyi megfontolásokból leszoknak a dohányzásról - érvelt az ügyésznő.
A dohányipar egykor létrehozta a Dohányipari Kutatóközpontot és a Dohányipari Intézetet, amely létesítmények célja az egyre szaporodó orvostudományi felfedezések állításainak ellenpontozása, valamint az üzleti lobbizás volt. Marine szerint az iparág kampánya saját üzleti szempontjukból sikeres volt, azonban jelenleg évente közel félmillió amerikai hal meg dohányzással összefüggésbe hozható betegségek következtében.
Az alperes hét nagy dohányipari cég ügyvédjei szerint lehet, hogy a cégvezetők nem tettek meg mindent a megelőzésért, de semmiképpen sem vádolhatók megtévesztéssel, másrészt az egyes szövetségi államban néhány éve lezajlott perek következtében a dohánytermékek reklámozása és értékesítése már gyökeresen megváltozott.(MTI)
A cégek vezetői pontosan tudták, hogy reklámjaik, tájékoztatásaik félrevezetőek, de tartottak attól, hogy az emberek egészségügyi megfontolásokból leszoknak a dohányzásról - érvelt az ügyésznő.
A dohányipar egykor létrehozta a Dohányipari Kutatóközpontot és a Dohányipari Intézetet, amely létesítmények célja az egyre szaporodó orvostudományi felfedezések állításainak ellenpontozása, valamint az üzleti lobbizás volt. Marine szerint az iparág kampánya saját üzleti szempontjukból sikeres volt, azonban jelenleg évente közel félmillió amerikai hal meg dohányzással összefüggésbe hozható betegségek következtében.
Az alperes hét nagy dohányipari cég ügyvédjei szerint lehet, hogy a cégvezetők nem tettek meg mindent a megelőzésért, de semmiképpen sem vádolhatók megtévesztéssel, másrészt az egyes szövetségi államban néhány éve lezajlott perek következtében a dohánytermékek reklámozása és értékesítése már gyökeresen megváltozott.(MTI)