A Coca-Cola az Európai Bizottság nyomására nyitja meg az európai üdítőital-piacot a nagyobb verseny előtt. Ezzel az unió és a cég között öt éve tartó versenyjogi vita végére tesznek pontot.
Mario Monti uniós versenybiztos kedden, a cég vezetőjével folytatott brüsszeli tárgyalásait követően közölte, hogy a Coca-Cola megváltoztatja kiskereskedelmi rendszerét az EU-ban, a fogyasztók ezáltal az üzletekben és vendéglátóhelyeken nagyobb üdítőital-választékot találnak majd. Monti szerint a cél, hogy az ár és a személyes ízlés alapján választhassanak a fogyasztók Coca-Cola terméket, ne pedig azért, mert kizárólag az van a polcokon.
A végleges uniós döntés előtt - amely tavaszra várható - a versenytársak még véleményezhetik a piacnyitás tervét. A nagy rivális PepsiCo Inc. máris üdvözölte a döntést, közölve, hogy az "jelentős változásokhoz" vezet majd a 17 milliárd euró éves forgalmú európai üdítőital-piacon.
(MTI)
Mario Monti uniós versenybiztos kedden, a cég vezetőjével folytatott brüsszeli tárgyalásait követően közölte, hogy a Coca-Cola megváltoztatja kiskereskedelmi rendszerét az EU-ban, a fogyasztók ezáltal az üzletekben és vendéglátóhelyeken nagyobb üdítőital-választékot találnak majd. Monti szerint a cél, hogy az ár és a személyes ízlés alapján választhassanak a fogyasztók Coca-Cola terméket, ne pedig azért, mert kizárólag az van a polcokon.
A végleges uniós döntés előtt - amely tavaszra várható - a versenytársak még véleményezhetik a piacnyitás tervét. A nagy rivális PepsiCo Inc. máris üdvözölte a döntést, közölve, hogy az "jelentős változásokhoz" vezet majd a 17 milliárd euró éves forgalmú európai üdítőital-piacon.
(MTI)